O poveste, un hobbit si o intamplare la cinema

luni, 21 ianuarie 2013

Am reuşit în sfârşit să văd The Hobbit.
De film sunt un pic dezamăgită, dar alte două sunt motivele de bucurie.

Primul este unul prozaic : cinema Twins din Ploieşti este o sală pe placul meu - Waven, ai avut dreptate! Biletul doar 18 roni la 3D, scaune confortabile, situare in centrul oraşului dar mai ales căldură suficientă în sală încât să poţi da jos haina, mănuşile şi căciula. Foarte plăcut totul.

Filmul ... hmmm, cred că o să-mi placă mai mult cartea de data asta, salutări deci şi lui Kriogen
Dezamăgită de film un pic din pricina efectelor 3D - cam slăbuţe, se vedea că era făcătură din computer, ceea ce, culmea, la Stăpânul Inelelor văzut la teve, normal, nu am simţit. Apoi m-au deranjat un pic culorile, predomină galben auriul, în Stăpânul Inelelor peisajele erau mai verzi, mai vii. Aici parcă-s diluate cromatic.
Dar cea mai mare dezamăgire legată de The Hobbit este faptul că l-au transformat într-un simplu pretext pentru bătăi, scene grele de acţiune şi-au cam uitat povestea.
Exact invers faţă de Stăpânul Inelelor, unde povestea era densă şi cu miez. 
Am simţit vânarea de public obişnuit cu die-hard, ori nu din zona asta vine Hobbitul nostru.

Dar cel de-al doilea motiv de bucurie al serii nu vine de la filmul propriu-zis, ci de la întălnirea de la cinema.
Am fost doar doi spectatori : eu şi un bunic. Domnul a stat până la final şi atunci m-a întrebat dacă ăsta a fost Harry Potter. I-am explicat un pic ce e cu filmul, cu cartea, cu contextul în care a fost scrisă. 
M-a bucurat mult faptul că un pensionar vine pur şi simplu la film, sper că i-a plăcut măcar un pic.
Faptul că oamenii mai găsesc normalitatea de a intra în vorbă cu alţii mi se pare un semn că România asta a noastră mai are resurse de optimism şi de sănătate socială. 
Tare îmi plac oamenii ăştia care, tihnit, găsesc timp pentru gesturi normale!

20 comentarii:

Radu spunea...

Pe mine m-a dezamăgit filmul.

Am o întrebare, dacă dorești să răspunzi, fiindcă n-am citit cartea: exact așa e povestea? [SPOILER ALERT] Ei prinși într-un copac, salvați de păsări?

Radu spunea...

Nu mai spun că m-a dezamăgit și sala de cinema în care am fost :P

Gabriela Cimpoca spunea...

Am fost ultima oara la film acum vreun an... si pana atunci nu mai fusesem la cinema de vreo... 14 ani! In sala, doua cupluri- eu cu sotul, si niste irlandezi tineri, dar linistiti. Nu m-am bucurat de filmul in sine, cat m-am bucurat de ritualul vizionarii- pungile uriase cu pop corn, Coca Cola etc. Cine stie, poate o sa merg din nou peste 10-15 ani! :)

coco spunea...

nu l-am vazut , dar am citit cartea de muuulttt !

papetarie spunea...

Poate batranul venise la film ca sa poata relationa mai usor cu nepotii.

coolnewz spunea...

am auzit multe despre film, dar nu l-am vazut.
frumoasa intimplarea! :)

geci iarna barbati spunea...

Am vazut ca se tot face zarva cu acest The Hobbit, dar cred ca mi-ar strica imaginea anterioara...

Librarii spunea...

Cred ca s-a ajuns sa se puna prea mult accent pe efectele speciale.

bcr posturi vacante spunea...

Filmul a fost bunicel, dar parca ma asteptam la mult mai mult de la el, nu am simtit ca s-a ridicat la nivelul Lord of the rings

Pato Basil spunea...

Ce pot sa zic este, ca era bine sa ajunga articolul la cei care au fost dezamagiti de film http://pato.ro/2013/01/parere-personala-despre-the-hobbit.html

dar eu totusi sunt uimit la cat de multa lumea a placut :(

Rudolph Aspirant spunea...

Din cauza ca mi-a placut articolul tau, dar m-am simtit si un pic invidios ca ai avut sansa sa discuti pe teme cinefile cu un pensionar simpatic intr-o sala linistita si neaglomerata de cinema, te-am invitat la o leapsa deosebit de dificila pe tema de a gasi imagini culturale legate de sanatate, de fapt de lucratorii din diverse sisteme sanitare ! (desi nu e obligatoriu sa o rezolvi integral sau chiar de loc, plus e liber sa o preia oricine care trece pe aici si e interesat de a se chinui cu ea)

ford spunea...

Un film excelent!

Ring de dans spunea...

Doar cand am citit cat de multa lume era in sala mi-am dat seama ce bun este filmul :))

aparat de spiralat spunea...

Pentru un film promovat excesiv, este destul de decent.

Anonim spunea...

Mie mi-a placut filmul foarte mult, abia astept a doua parte!

Adelin spunea...

Am o părere pe care mi-o întăresc zilnic legat de treaba asta cu 3D-u'; mi se pare cea mai inutilă invenţie a ultimilor ani.

Pe de altă parte, merită filmu' ăsta să-i dau un download de pe torrente sau nu? (e maximul pe care pot să îl ofer pentru el)

produs colostrum prime life spunea...

Pe mine unul m-a lasat cu un gust amar, pentru ca ma asteptam la cu totul altceva. A fost asa, inca un film...

sursa ieftina spunea...

Din pacate, filmul nu a luat nici un Oscar.

royal canin spunea...

Mi se pare ca deja a aparut pe DVD.

petshop online spunea...

A aparut si 1080p de 1 luna deja. Eu zic ca merita filmul.

Trimiteți un comentariu