Pentru soferi condamnarea ar trebuie sa fie pieton pentru un an

joi, 3 februarie 2011

De trei zile constat acelasi fenomen dimineata, la o trecere de pietoni de pe bulevard :
se face verde pentru prostanacii numiti pietoni, numai ca sirul de masini circula in continuare intr-o vajaiala maxima.

Alaltaieri am numarat 8 masini trecand grabite pe verdele nostru, ieri 10.

Nu era de ajuns ca imbecilii care au facut sincronizarea stopurilor au lasat pentru traversarea unei strazi exact atatea secunde cat sa traversezi cand faci jogging ! (Si eu am un mers destul de alert. Daca vreti va pot spune si care sunt stopurile la care nu apuci sa ajungi pe trotoarul celalalt ca se face rosu.)

Presupun ca se tinde spre construirea de pasarele la traversarea bulevardului, macar dimineata.
Deh, la mijloc tre' sa fie mandria de ploiestean : pai ce?, doar bucurestenii sa aiba poduri in oras?

Carevasazica noua moda impune ca soferul, care desigur e un individ grabit, doar nu un lenes ca pietonul, sa aiba prioritate pe toate culorile, ce pedala lui !

Pana acum ma straduiam sa incep sa traversez de cum se facea verde, sa nu ma claxoneze ceilalti ca mi s-a schimbat culoarea si eu n-am alergat pe trecere.

Dar acum fereasca Sfanta Miercuri sa pasesti de cum vezi verde, ca ajungi foarte repede, da' nu stiu cat iti doresti sa ajungi de fapt la stirile de la ora cinci si la spital, ca doar acolo ai sanse.

Ce ma mira pe mine e ca grabitii astia de soferi, in frenezia lor imbecila de a sari un nou stop, vin cu o viteza incat, daca un pieton nu se uita in stanga si pune pasul la verde, nici sa vrea sa incerce franele tot n-ar reusi !

Deci ora de educatie rutiera mai noua (da' vezi ca eu am facut scoala in alte vremuri!) zice asa :
pietonule, la stop primele secunde de verde ale tale revin celor n soferi care au rosu da' n-au chef de el !
Relativitatea culorilor traiasca, doar nu suntem pictori ! Faca-se voia soferilor, ca doar cine are motor nu mai are nevoie de alte organe !

10 comentarii:

aditza spunea...

Si unde mai exact este trecerea asta? ca sa stiu si eu unde sa profit? Fac si u precum tipul din articolul de acum cateva zile care facea bani de pe urma fraierilor din trafic. O sa i se intoarca roata si aluia si o sa dea de vreunul care il baga in spital, poate ii sparge si vreun ochi cu care sa nu mai poata vedea toata viata lui sau cine stie ce-i mai face. Dar sa-ti spun o chestie pe care nu cred ca o stiai. Daca este vorba cumva despre trecerea din dreptul Casei sindicatelor atunci sa stii ca la acea trecere de pietoni, soferii care vin dinspre catedrala nu au semafor de oprire. Numai cei care vin dinspre primarie au semafor de oprire, asadar semaforul pentru cei care vin dinspre Catedrala este ceva mai in spate cu vreo 50-100 de metri. Intre timp, soferii care treverseaza acest spatiu, nu-si dau seama ca s-a facut verde pentru pietoni si atunci trec nestingheriti in cazul in care nu se avanta cativa indivizi pe trecerea de pietoni. Daca aceasta este trecerea de pietoni cu pricina, ia aminte la ce am spus si revino cu un raspuns daca este sau nu ca mine.

Doru spunea...

Mihaela, abordezi problema dintr-o perspectivă greșită, în opinia mea. Într-o intersecție, șoferii care au verde nu pot și nu au dreptul legal de a traversa intersecția până nu se eliberează intersecția. Dacă un conducător auto alege să "înțepe" culoarea galbenă proaspăt schimbată în roșu a semaforului speculând intersecția blocată, nu-l poți blama, tot ca șofer decât de lipsa bunului simț.

Pietonii fac o imprudență groaznic atunci când, ațintiți cu ochii pe semafor, la culoarea verde a acestuia se aruncă în fața mașinilor indicând "verdele lor". Legislația specifică faptul că un pieton care urmează să se angajeze într-o traversare trebuie să se asigure că participanții la trafic i-au sesizat intenția. În fapt, pietonul educat va traversa numai după ce automobilele s-au oprit la trecerea de pietoni, acesta nu se va strecura printre mașini și, în niciun caz, nu va alerga pe trecerea de pietoni. Dacă autovehicolele nu opresc, pietonul nu trece - simplu de raționat de ce viața e mai importantă.

Ce vreau să subliniez este că pietonul este mai puțin educat și dornic de cooperare pentru fluidizarea traficului decât un conducător auto. Asta se vede la toate mâhnitele care traversează spre a fi claxonate, toți valoroșii care își numără banii pe trecerea de pietoni, toate babele bucuroase că au oprit toate mașinile spre a trece ele.

Există un cult al pietonului de a-și însuși dreptul absolut la trecerea de pietoni precum își însușește dreptul la trotuar în defavoarea biciclistului, căruia îi este interzis să circule pe drumurile publice, fără sa țină cont de faptul ca ambele sunt spații publice, dar prost administrate.

Dragos Irimia spunea...

ca sofer pot spune ca opresc la trecerile de pietoni. 100% daca sunt cu semafor, 75% daca au doar indicatorul de trecere (sunt unii pietoni care doar stau pe margine si nu stiu daca vor sau nu sa treaca strada) :) Ca pieton am fost descaltat pe verde, in Bucuresti. Pur si simplu m-a atins si mi-a iesit adidasul din picior. :D

Mihaeladm spunea...

@ Dragos
opriri de 100% daca sunt semaforizate, 75% la cele doar semnalizate ?
Cred ca iti dai seama ca de-acum nu iti mai spun decat Lord Watson, iti meriti renumele.
(am obiceiul sa dau porecle celorlalti, dar e prima oara cand cineva si l-a ales singur :)

@ Aditza
esti ingrozitor ! Nu te dezmintit niciodata. :)
Si da, de data asta tre' sa recunosc ca ai mai avut si tu dreptate - fix aia e trecerea.

Mihaeladm spunea...

@ Doru
eu abordez problema doar din punctul de vedere al pietonului ce sunt de cand ma stiu.
Pietonul educat de care vorbesti tu, ce va traversa numai dupa ce s-au oprit autoturismele, risca sa nu traverze vreodata. Am stat si cate 3 minute la zebre si nu oprea nici unul, probabil credeau ca stau acolo sa contabilizez traficul.

In plus, intre timp a aparut si problema din conceperea stopurilor, care au un timp prea scurt rezervat traversarii, eu nu alerg niciodata pe trecere si sunt vreo doua astfel de treceri in oras (sunt convinsa ca si in Bu sunt destule) unde inevitabil pana ajungi pe partea celalalta se face rosu pentru pieton. Si-atunci incep sa claxoneze cate unii, desi ei au inca rosu la randul lor.

Cu alte cuvinte, s-ar putea sa privesc unilateral chestiunea, dar din punctul meu sunt convinsa ca exista mult mai multa marlanie in randul soferilor.

Cat despre biciclisti, aici problema e spinoasa de-a dreptul. Pai sunt strazi intregi in care si pietonii sunt nevoiti sa circule direct pe strada, ca pe trotuar sunt parcate masini, din pricina lipsei parcarilor. Ce sa mai faci loc si ciclistului? :))

waven spunea...

@doru: ca proaspătă parte a unui accident desfășurat în mijlocul trecerii de pietoni, pe culoarea verde (pentru pietoni) a semaforului (ghici care parte am fost eu!) dă-mi voie să-ți spun că te înșeli.
Șoferii sunt obligația să oprească la culoarea roșie a semaforului. Punct! Pietonii trebuie să se asigure că șoferii respectă aceste reguli, corect, dar nu au nicio obligație în acest sens. Deci, dacă șoferii ar respecta o regulă simplă și obligatorie pentru ei, pietonul ar trebui să fie în siguranță fără a fi nevoie de nicio altă asigurare.
Din punct de vedere al șoferului, de fiecare dată când sunt la volan am așa o poftă de a-i trânti pe toți idioții întâlniți aiurea pe carosabil, de nu pot să-ți explic. Din fericire pentru ei însă, mă tratez în acest sens :)

Doru spunea...

@waven: Nu contest poziția ta vizavi de conducătorii auto și oprirea la culoarea roșie a semaforului, totuși aș vrea să clarificăm faptul că semafoarele dedicate pietonilor nu intră în obligația conducătorilor de autovehicule, în fapt acestea sunt poziționate chiar incomod conducătorului auto, dar comod pentru pieton, fapt care este întemeiat. Este adevărat că dacă întâmpini un pieton pe trecerea, indiferent de situație sau culoarea semaforului său, chiar dacă al tău, ca șofer, este verde, pietonul trebuie protejat, legal.

Gândind pe linia bunului simț, chiar dacă sa respecta regulile de circulație de către conducătorii auto, nu s-ar evita accidentările de orice parte. Când am expus cele de mai sus, am exprimat exact modul meu de exploatare a spațiului public când sunt pieton. Eu consider că merită să pierd și cinci minute la trecerea de pieton din rațiuni de siguranță personală, un soi de bun simț față de mine însumi. Ideea este că poți fi responsabil pentru faptele tale, dar nu și pentru ale altora. De aceea prefer să mă asigur până în pânzele albe, dacă-mi este permisă metafora.

Îmi pare nespus de rău pentru că ai fost victima unui eveniment rutier și sper că totul este în regulă din punct de vedere al sănătații.

Mihaeladm spunea...

@ Waven and Doru
fiindca sunteti ambii soferi, sunt curioasa care e atitudinea voastra in cazul urmator :
doar zebra, fara stop, soferul de pe banda 1 imi opreste, dar aleg sa nu trec, fiindca era sa ma reduca la bidimensional la un moment dat un jeep intr-o situatie similara, trecand in tromba pe banda 2.
De-atunci aleg sa refuz politetea soferilor de pe banda 1 (chit ca ma injura) pana cand nu mai trece chiar nimic.

waven spunea...

@Doru: semafoarele pietonale sunt de obicei (80-90% din cazuri) dublate de semafoare pentru șoferi. Așa că dacă ambii participanți la trafic respectă același reguli, discuția nu mai are de ce să continue. Repet, dacă ambii ...
@Mihaela: eu în asemenea situații scot pistolul și-l vaporizez pe neanderthalian-ul posesor de jeep. N-ai observat că sunt deja din ce în ce mai puțini pe străzi?

Mihaeladm spunea...

:)) ba da, am remarcat rarirea jeep-urilor, dar o atribuiam (gresit din cate se vede) crizei si pretului benzinei :)
Da' experienta mea chiar a fost marcanta : daca ma stradui vad si acum jeepul cel grena si ... pe cucoana de la volan.

Trimiteți un comentariu