Hai ca se poate si la noi!

miercuri, 10 octombrie 2012

Am dovezi că în Ploieşti se întâmplă lucruri bune : în sfârşit se acordă respectul cuvenit frumosului. Nu mă refer la domnişoare, ci la case.

Au început oamenii şi pe la noi să refacă arhitectura caselor vechi, cu stucaturi şi toate celelalte detalii (despre care sper să-mi povestească într-o zi cineva cum se numesc).
Desigur că sunt totuşi lucrări de restaurare care mai simplifică detaliile, dar totuşi !

Majoritatea renovărilor sunt pentru case ce devin sedii de clinici medicale, cabinete de avocatură, restaurante. E normal, fiindcă e greu de crezut că persoanele fizice decid să investească atât de mult într-o casă doar pentru a locui în ea. Nu pe la noi cel puţin.

E drept că sunt momentan mai multe cazurile de case din care pică tencuiala decât cele re-înfrumuseţate, dar eu vreau să observ şi partea pozitivă, e de încurajat tendinţa asta!
Cu atât mai mult cu cât reface o atmosferă de eleganţă, de stil, redă o mândrie a frumuseţii şi bogăţiei unui oraş.

Prima casă la care am observat o astfel de investiţie de renovare este una situată în triunghiul străzilor 1 Mai - Armoniei - şi încă o denumire ce îmi scapă acum. Se întâmpla acum vreo 3 ani. Dar cu ea v-am mai oferit o poză.

Aşa încât acum vă las alte 4 exemple, sper să vă bucure şi să remarcaţi detaliile.

Despre partea amuzant-trist-ironică a acestor renovări într-o viitoare postare, tot cu dovezi foto.


6 comentarii:

produse de slabit naturale spunea...

Este o initiativa buna. Foarte putina lume stie ca Ploiestiul are un Centru Istoric destul de mare si plin de istorie. Reusite restaurari, dar sunt curios daca au lucrat si la structura interna, ca acolo e partea dificila.

vienela spunea...

Prima fotografie este a casei de langa Muzeul de Arta? Acolo am vazut in primavara cum stateau sa cada caramizile de langa grinda de sustinere. Oamenii circula in numar mare pe sub acel acoperis, era un adevarat pericol. Ma bucur ca s-a gasit cineva sa repare.

Rudolph Aspirant spunea...

Mi-au placut aceste poze de cladiri istorice. Zau, Ploiestiul mi se pare un orasel destul de frumos...desi daca stai sa te gandesti fiecare orasel e frumos in felul lui si are o istorie interesanta. Ma chinuie totusi ideea de a trebui sa locuiesc eu vreodata in vreun orasel mai mic decat intr-unul mai mare, insa daca ma gandsec bine, atunci cand esti pensionar poate ca e mai linistitor. Eu sunt sincer interesat sa investesc in real estate intr-un sat si eu ca sa ma unde sa ies la pensie peste 40 de ani, insa sunt oarecum in dubiu in legatura cu calitatea serviciilor medicale si sociale locale, a azilului de batrani corespunzator din localitatea respectiva...trebuie sa mai studiez diversele sisteme de sanatate si de asistenta sociala pt batrani din diverse localitati si tari ale lumii inainte ca sa ma decid eu unde sa investesc in real estate pt a ma retrage acolo la pensie totusi cu inima mai usoara.

Dana spunea...

Mai fac si astea din conducerea orasului greseli, faza e ca la un momendat nu prea pot sa mai amane, daca ar fi poporul pe ei, cetateni eu cred ca ar prinde ceva avans, insa nu ai cu cine practic...

balsam par natural spunea...

Cand ma gandesc de cate ori am trecut prin Ploiesti fara ca macar sa remarc ce cladiri superbe are...

redakai spunea...

Stiam ca un candidat la primarie venise cu o propunere nebuneasca sa darame o mare parte din aceste cladiri sa faca un nou cartier rezidential. Din pacate, parerea asta e impartita de foarte multi oameni.

Trimiteți un comentariu