Sa ne traiasca optiunile si parerile!

marți, 12 martie 2013

Am o problemă serioasă, se pare : nu îmi pot pune patriotismul mai presus de gusturile personale.

Când se remarcă pe undeva câte un ploieştean, indiferent de domeniu, hopa apar şi îndemnurile să-l susţinem, cu mic, cu mare, cu surle şi bloguri. Sunt convinsă că la fel se petrece în toate oraşele ţării, identitatea locală e 'muşchiul' cel mai tare încordat.

La fel şi acum cu tipul ăsta de a câştigat (dubios) preselecţia pentru Eurovision, Cezar Ouatu. Eu înţeleg că are un talent rar, că e ceva deosebit să fii contratenor, dar de-aici şi până la a-l susţine ...
Nu mai amintesc de argumentul agresiv al unora, de genul 'dacă nu îţi place opera eşti un manelist'. Prea sună de la sine a prostie deducţia asta limitată!

Mie una nu-mi place opera, îmi zgârie urechile şi restul organelor simţitoare.
Nu-mi place nici o femeie cântînd operă, darămite vocea unui bărbat cântînd operă precum o femeie!
În plus,   îmi plac vocile care cântă natural, adică pentru mine o soprană e tot atât de ne-muzicală precum unul care îmi zbiară death-metal. Îmi asum impertinenţa afirmaţiei!

Dar mai mult decât stilurile vocale forţate îmi displac atitudinile mentale forţate :
visez la o lume civilizată în care să fim îndemnaţi să susţinem pe cine ne place nouă, fiecăruia,
nu una în care să fie considerat ca obligatoriu să-ţi susţii colegul de clasă sau vecinul de bloc sau co-orăşeanul pe motiv că 'e de-al nostru, deci gusturile se suprimă!'.

Numai joi seară să n-aud că nu ţineţi cu Steaua ... că pe urmă ştiţi şi voi pe Cine supărăm!


10 comentarii:

Radu spunea...

:) Ha ce-mi place articolul. Nici mie nu-mi place melodia, dar oricum nu mă îngrămădesc să „susțin” pe cineva

Adelin spunea...

Trăim în ţare în care toată lumea-şi dă cu părerea, iar cine nu-i cu noi, e-mpotriva noastră.

Am abordat şi eu pe blog treaba cu Eurovision, dar am fost puţin mai agresiv. Da, visăm cu toţii la lumea aia de zici tu, dar hai să visăm şi la lumea aia în care un popor să fie totuşi un popor. Că d-aia ne numim români, nu pământeni... înţelegi ideea.

Unknown spunea...

Eu unul nici nu am văzut preselecția pentru eurovision. Probabil nici la concursul propriu zis nu mă voi uita, deci voi rata ocazia de a-l asculta pe Cezar, însă este și asta o metodă să arătăm că la noi mai există și altceva decât manele, țigani, hoții, etc.

De făcut campanie activă nici nu se pune problema.

Mai vreau să spun că dezavuez comparația dintre operă și death metal din 2 motive:
1. vocalele înalte sunt ceva natural, vezi țipatul
2. exită și tipe care cântă growl, http://www.joblo.com/forums/showthread.php?t=50367

Când găsești lumea ideală de care spui să îmi dai și mie de veste.

coolnewz spunea...

sincer, mai degraba il sustin pe Ouat, decit sa tremur pentru Steaua. Oups! Am spus-o! :D
Ideea cu Steaua nu este atit in legatura cu culorile clubului, ci mai ales cu golanimea din conducere. Si asta nu tine numai de Steaua. Din pacate!
Oricum, nu cred ca are nici o sansa ... Iar din pacate!

mijlociul spunea...

Eu am avut un preferat exact din motivele enumerate de tine: e coleg de clasa cu fiul meu si m-a impresionat felul in care s-au mobilizat toti colegii pentru a-l sustine. Asa cum erau oamenii pe vremuri, adica uniti.
Cat despre opera - sunt de acord cu tine. N-au nici o legatura cu manelele, e doar o incercare a unora de a arata ca sunt mai culti decat in realitate.

Unknown spunea...

Incepe sa-mi fie frica de eurovisionul de anul asta. Il urmaresc in fiecare an, strict de distractie, mi se pare atat de "show anti-talent".

piese calculator spunea...

Este frumos sa sustii o valoare locala, atat timp cat este o valoare, nu un circar bine promovat.

anunturi gratuite spunea...

Am renuntat sa ma mai uit la EV...nu inteleg care sunt criteriile de selectie

Anonim spunea...

Oh, subscriu absolut la postarea asta!
Deloc nu mi-a placut individul acela.
Credeam ca nu doar voce trebuie la EV ci si prezenta scenica, un farmec, ceva cu care sa atragi. Mda...

fx-10 spunea...

Eurovisionul a ajuns sa fie un circ. Cred ca lumea se uita mai degraba ca sa vada mascaricii care au ajuns sa reprezinte tarile lor.

Trimiteți un comentariu