Zanele si Le Tour, lacrimile si inacdecvarea

joi, 16 iulie 2015

V-am mai spus că zilele astea nu-mi potolesc stresul decât cu etapele din Turul Franței.
Azi a fost ziua vrăjitoarelor în Tur, deși n-a cântat Cargo.

Însă acum câteva zile comentariul etapei mi-a adus o poveste fix pentru sufletul meu (ușor bântuit).
Dacă Manolo (comentatorul Turului) a mințit, vă mint și eu acum, dar sunt minciuni frumoase :

în regiunea coastei de Nord-Vest a Franței sunt multe insulițe, teribil de mici și desigur nelocuite, aflate foarte aproape de țărm (din câte ne-au arătat din elicopter). Iar legenda spune că acele vreo 300  insule sunt de fapt lacrimile unor zâne care au fost alungate din acea regiune.

Și după dulcegăria asta (dovadă că și mie îmi plac dulcegăriile uneori) vine și partea amuzantă (ca să tăiem din emoția de mai sus, că doar de-asta par eu o insensibilă).
Menționînd legenda asta, Manolo a demonstrat ce hazoșenii pot rezulta dintr-un vocabular inadecvat tipului de poveste spusă :
"zânele au fost evacuate din acele locuri și lacrimile lor au creat aceste insule."
Alex Ciocan, pe fază, a amendat ca un lord afirmația :
"Parcă nu se prea potrivesc termenii, zânele cu evacuarea."
Manolo revine și se corectează :
"Da, să spunem atunci zânele de prin partea locului au fost mătrășite."

(sic!)


2 comentarii:

Rudolph Aspirant spunea...

Ha ! Ha ! Nici mie nu mi-ar fi dat prin cap aceste cuvinte, "evacuate", si "matrasite", despre zane ! Eu m-as fi gandit mai degraba la "izgonite". Insa si "matrasite" si "evacuate" sunt cuvinte bune asa in anumite contexte, nu as renunta la asociatia lor cu zanele doar asa pt ca mi s-a parut mie ciudat la prima auzire/vedere ! Ca mi s-a parut ciudat, dar in sens de comic bun, interesant, care te face sa te gandesti, nu comic rautacios gratuit.

Mihaeladm spunea...

:) da, si mie imi plac asociatiile astea inedite. Si nu doar cele terminologice, ci in general orice solutie venita din incalcarea cliseelor imi place. O fi asta doza de "rebel" din oamenii cuminti care suntem in rest ? :)
Spontaneitatea "zanelor matrasite" m-a facut sa rad, dar mi-a placut. Vorba ta, nu e venita din rautate, in cel mai rau caz e o eroare de exprimare simpatica. In cel mai bun caz insa e o viziune efervescenta, fiindca le ma taie din nasul lor "zanesc" si le ironizeaza intr-un mod destul de tandru.

Trimiteți un comentariu