Mandrete de oras

marți, 31 ianuarie 2012

Azi, grăbită prin oraş, am dat cu nasul de ditamai camuflajul clădirii ce adăposteşte principalele instituţii ale oraşului şi judeţului :  un afiş anunţându-ne despre anul Caragiale.

Se ştie probabil, Ploieşti-ul are o relaţie specială cu Conu' Caragiale : marele s-a născut prin apropiere şi a mai şi lăsat în istoria literară o emblemă oraşului, provenită dintr-un moment minor, istoric vorbind - Republica de la Ploieşti.

Ştiam eu că e anul Caragiale, dar sunt nelămurită de ce anul ăsta începe de azi - omul s-a născut pe 1 februarie 1852 (deci 160 de ani 'ca clipe', vorba poetului) şi a terminat-o cu lumea asta pe 9 iunie 1912 (deci 100 de ani). 
Şi-atunci pen' ce motiv anul Caragiale începe în data de 30 ianuarie? Sau e o fix o ironie în spiritul său?

Oricum, frumoasă iniţiativa, din genul celora de care cred că avem nevoie.

Au început încă de săptămâna trecută şi nişte colocvii despre Caragiale, mi-ar fi plăcut să particip, dar vremea e cruntă (vedeţi în imagine temperatura din centru de pe la orele 17) şi orarul meu e doldora.
Mă bazez pe faptul că anul Caragiale de-abia a început şi, sănătoşi să fim, Mitică, oi asista şi eu la vară la vreun colocviu din cestea ţinute la mine în oraş. Sună interesant cel puţin !

Încă un rând şi hai noroc !


4 comentarii:

Anonim spunea...

Pai poate fiindca unii (si multi) zic ca s-a nascut pe 30 ianuarie, stil vechi. Mai putin wiki din cate am vazut, dar wiki e oricum plina de greseli. Peste tot unde am cautat scrie 30 ianuarie.
Vladimir

FJ13 spunea...

De ce l-au aniversat pe Eminescu de Vineri,13?Pentru ca 15 pica in weekend.

mihaeladr spunea...

Mai este afisul acela mare cu un domn senator pe cladirea BCRului???

aditza spunea...

@ mihaeladr - din cate stiu eu inca este. Chiar ma miram cand am fost la proteste cum a reusit individul ala sa tina acel banner atata vreme. Cred ca e de vreo doi ani daca nu ma insel.
@ mihaela Dm - in ziua cand au pus bannerul din imagine pe primarie am vrut sa-l pozez si sa-l pun si eu pe blog. Dar m-am gandit la tine si ti-am lasat tie premiera asta.

Trimiteți un comentariu