Acum să vă văd! Cât de familiarizaţi sunteţi cu specia numită 'funcţionar în România'.
Presuspunem că aveţi de reclamat o anume problemă la o instituţie de stat. Şi mergeţi în acelaşi timp şi cu soluţia care a fost aplicată problemei cu pricina la instituţii similare din ţară.
Ce vă va răspunde secretara?
- Nu avem program cu publicul!
- Desigur, voi transmite mai departe, cererea dvs va fi analizată şi veţi primi un răspuns.
- V-am spus că la noi nu se aplică, de ce ne deranjaţi?
- Asta e!
- Poftiţi un număr de înregistare pentru cererea dvs.
Scurt test de românism
luni, 15 octombrie 2012
Publicat de
Mihaeladm
la
19:45
Trimiteți prin e-mail
Postați pe blog!Trimiteți pe XDistribuiți pe FacebookTrimiteți către Pinterest
Etichete:
cerere si raspuns,
lumea in care traim,
românism,
secretare,
statul roman
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
16 comentarii:
Hai, mai Mihaela, tocmai de mine te iei?
(glumesc, de o luna nu mai sunt functionar public, am fost timp de 11 ani) :))
Eu personal, sincer, in Romania am primit majoritar raspunsul nr 5, iar in Norvegia raspunsul nr 3...dar asta poate ca asta o fi si in functie de cum ma imbrac eu, asa mai sobru clasic, si ce fel de mutra abordez, la fel de sobru-incruntata in timpul orelor de serviciu, si in Romania sunt mai degraba privit ca un fel de inspector caruia trebuie totusi sa ii demonstrezi ca urmezi un tipic oarecare, iar in Norvegia mai degraba ca un fel de analfabet cu IQ chiar mai mic decat media, care trebuie gonit cat mai repede sa nu cumva sa afecteze, prin vreo spaima, functionarele posibil gravide.
Pana la urma Mihaela draga, raspunsurile functionarilor platiti din bani publici, daca sunt impertinente , sunt si pentru ca noi ne-am invatat nu sa-i toleram si sa-i invitam sa ni se urce in cap .As vrea totusi sa-ti spun ca am dat si peste functionari profesionisti dar care din pacate nu erau tineri.Asta chiar m-a pus pe ganduri.
prima, fara sa fiu "pesimista" :))
De obicei primesc raspunsul 3, dar cum eu sunt insistenta cand am nevoie de ceva, urmatorul raspuns este cel de la numarul 5.
raspuns corect:'doresc sa vorbesc cu seful dvs'ACUM!
Eu am patit-o cu noile trenuri regiotrans, ca in loc sa ma urc in cfr, m-am urcat in regiotrans si-am platit inca o data biletul. Evident "doamnele" de la ghiseu nu mi-au returnat banii : "da' trenurile regiotrans unde sa vina? hahaha. in garile noastre! hahaha." :| eu eram triplu' miscat de glumitele lor si ca era vina mea ca nu m-am urcat in ce trebuie, dupa ce ca au mai si anuntat ca trenul inspre A pleaca in N minute...
Functionarii publici si in general angajatii de la stat au pastrat vechea mentalitate cum ca orice ar face o sa isi pastreze locul de munca. Atat timp cat institutiile publice nu o sa implementeze un control al calitatii servicilor oferite nu vad sa se schimbe ceva.
Salut, am o propunere urgenta de colaborare :) Te invit sa ma contactezi prin e-mail :)
Marius
Totusi, e destul de dificil sa lucrezi cu publicul, mai ales cu genul de public de la noi. Asta nu scuza modul de operare al functionarilor publici, dar vina nu este doar a lor.
Numarul 5 cred ca e cel mai des intalnit. Dar numerele alea de inregistrare sunt mai mult la misto, nu e ca si cum cererea chiar ajunge undeva.
Slava Domnului, de ani buni, de cand locuiesc in Irlanda, m-am de...familiarizat, ca sa spun asa. Dar tot a fost nevoie de o procura, de o hartie oficiala, asa ca, vrand-nevrand, tot am fost nevoita sa apelez la autoritati. Si, de fiecare data, inainte de a rezolva problema, ele, autoritatile, au simtit nevoia sa me certe. Ca de ce am scris asa si nu altfel, ca de ce am formulat asa- cine mi-a spus?, ca de ce n-am stat dincolo de poarta (asta a fost la ambasada, acum vreo doua saptamani), ca de ce aia si ca de ce cealalta! Functionarii romani imi strepezesc dintii, zau asa! :)
Am citit pe blogul unui altei persoane cum ca se pot plati amenzile online, la mine in oras cel putin cica a s-a lasat cu ceva salari neplatite pentru ce-i ce lucreaza in sectorul public...
Imi e urat de secrtorul public, de la profesori la functionari...
Din fericire, nu am dat de nimeni care sa spuna ca nu au program cu publicul. Dar nici de anutor nu au fost.
Cred ca cel mai des am intalnit al 3-lea raspuns. Mai toti functionarii incercau sa ma directioneze catre alte institutii sau agentii. Evident ca cei de acolo ma trimiteau inapoi aici si tot asa. Cred ca tehnica lor e sa te faca sa te plimbi pana ti se ia si renunti.
Numarul 4 :)
Trimiteți un comentariu