Biblia mea de drept-pacatoasa : JRR Tolkien

miercuri, 21 ianuarie 2015

Acuzați-mă de blasfemie, contraziceți-mă, scandalizați-vă, dar nu pot să nu mărturisesc :
pentru mine lumea creată de Tolkien și transpusă în imagini de Peter Jackson este cea mai puternică și mai frumoasă Biblie scrisă vreodată.

De curând am văzut partea a treia a Hobbitului și mi-am dat seama că aici, în aceste două trilogii, este TOTUL  :

- devotamentul pur al prietenului ce te urmează unde ți-e teamă să mergi și te înțelege chiar și când tu nu te înțelegi , asemeni unui apostol

- sacrificiul în numele unei  idei pentru binele general , pentru salvarea frumuseții unei lumi mai inocente

- camaraderia creată de dificultăți străbătute împreună

- ezitările amestecate cu speranța de copil, curajul nebunesc și momentele de neîncredere chiar și in cel mai bun prieten

- tensiunea sufletească a celui ce găsește că un fost aliat a trădat ideea cea frumoasă

- asperitatea fascinantă, lipsită de menajamente, a vieții medievale

- mitologia unor neamuri, cădere și decădere

- timpul care asemenea unei roți face alianțele să se transforme în războaie, dar și rivalitățile să se împuternicească în prietenii

- spiritul celor duși care ne poate fi aliat sau dușman

- frumusețea și atracția naturii, și legătura ei organică cu cei ce vor să aibă un suflet senin

- și da, povestea de iubire imposibilă ce e supusă tentației unei iubiri posibile, numai că, Biblie fiind, trilogia lui Tolkien propovăduiește puterea iubirii
și deci iubirea imposibilă dintre cei doi ce devine posibilă tocmai fiindcă cei doi se încăpățânează să nu își trădeze inima.

E totul, toate emoțiile, toate subtilitățile psihologice, toate trăirile umane, și în rău absolut, și în binele ce trebuie cultivat.

Nu e altă poveste care să aibă pentru mine o forță mai mare, care să trasmită mai mult, mai seducător, mai captivant, mai persuasiv, ideea că binele și iubirea trebuie să triumfe și că pentru ele merită ales drumul cu mărăcini.

II mulțumesc lui Jovi pentru invitația la film și pentru cartea pe care le-am căștigat pe blogul său filme-carti.ro
Vă invit să îi vizitați blogul, și asta nu doar dacă aveți nevoie de vreo recenzie pentru școală !


Și vă mai invit să vă găsiți fiecare Biblia și să vă lăsați purificați de ele.
Eu nu știu altă poveste în afara Lord of the Rings și The Hobbit care să fie mai aproape de sufletul meu de păcătos râvnind la Paradisul terestru : viața într-o comunitate bucolică, cu o natură de începuturi și cu imposibilul devenit posibil datorită iubirii.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu