Sa invatam un pic limba pe care o vorbim - episodul 1

vineri, 3 decembrie 2010

Stiati ce inseamna mogul

Bine, presupunind ca nu sunt adeptii Dex-ului editia Basescu 2004, revazut si adaugit 2009.

Eu una stiam ca inseamna persoana cu bani si putere considerabile.

Am "deschis" insa dictionarul si am constatat ca sensul primar al cuvantului mogul este Persoană care făcea parte din dinastia mongolă care a cucerit India.

Nu stiam insa nici ca termenul este preluat din engleza, unde se si ortografiaza identic, cu variantia moghul. 

E drept, in engleza exista si un al treilea sens pentru mogul, pe langa primele doua prezente si in limba romana : umflatura pe parcursul intrecerii de ski.

Iar daca nu va imaginati ce si cum e un mogul din zapada, va recomand urmatoarele Jocuri Olimpice. 

Eu am vazut prima oara competitia de mogule prin februarie anul asta, la Eurosport, e foarte pasionant vizual : am avut permanent senzatia ca miza intrecerii e in fapt care ajunge la varsta de 30 de ani cu o coloana vertebrala ca de 90 de ani ?

Ei, Va simtiti mai culti ? Ca eu deja ma simt mai dornica de-o bulgareala. 

Pentru imagini cu mogule, cu moguls adica, am gasit rapid un filmulet. Traiasca youtube-ul, noul ilustrator al dictionarelor enciclopedice! :) 

Sper sa va placa si voua.

http://www.youtube.com/watch?v=yqp5QSiZAag&feature=related

Let you mind do the walking and your feet do the running, cum ar veni ! ;)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu