Test : tu te crezi victima sau te vezi agresor?

joi, 20 octombrie 2011

Accidentul cu morţi făcut Huidu poate fi privit şi drept 'hârtie de turnesol' pentru mentalitatea fiecăruia.
Din perspectiva asta însă, eu una mă declar mirată. Dezamăgită şi mirată.

Mă aşteptam ca mai toată lumea să îşi prezinte categoric revolta faţă de noua reuşită a lui Huidu.
Când colo am auzit o seamă de păreri de genul 'i se poate întâmpla oricui'.

E normal să ne poziţionăm faţă de oameni şi situaţii în funcţie de propria persoană, în funcţie de autooglindirea pe care ne-o atribuim în mod automat.

Cum ar veni, în cazul de faţă eşti mai tolerant faţă de Huidu în măsura în care crezi că e posibil să te găseşti în postura lui sau în măsura în care comportamentul lui automobilistic este apropiat de cel propriu - viteză, depăşiri în curbă. Imprudenţă şi grabă.

Eu în schimb mai totdeauna, că aşa mi-e firea, nu mă pot plasa decât în pielea victimei.
Nu mai adaug şi faptul că nu şofez, fiindcă ştiu că n-am abilităţi.
Şi nici faptul că era să mă calce pe trecerea de pietoni o cucoană cu un jeep grena acum vreun an.

Însă mă miră faptul că prea mulţi se identifică cu un conducător de jeep şi nu cu unul de Logan.
Deşi probabil mulţi dintre ei ştiu că nu vor avea niciodată posibilitatea de a-şi cumpăra un jeep.

Dar şi mai mult mă îngrijorează ceea ce reiese, indirect, din această toleranţă a lui 'i se putea întâmpla oricui' - anume că pe mulţi nu îi sperie sau revoltă sau întristează măcar gândul că ar putea muri fără a avea vreo vină, conducând legal.
Din contră, oamenii ăştia sunt toleranţi şi găsesc scuze celor ce încalcă legea.

Chestia asta spune multe despre societatea românească de astăzi. Şi din păcate nimic de bine !

4 comentarii:

Fetita Junglei13 spunea...

Eu nu ma vad in niciun fel.
Unu,la subiectul tau: eu de accidentul asta am aflat la serviciu fara voia mea.Am inteles ca a fost Duminica,ei bine,eu am aflat Luni pe la 12.E, de atunci, tot de la serviciu si tot fara voia mea aud cate ceva.Uite ce cred eu: daca nu era Huidu, nu se mediatiza atat si nu-i mai pasa nimanui de nimeni.Nu suntem noi, cei care trebuie sa judecam.
Doi: un singur exemplu iti dau,din multele, pe care le-as putea scrie: eu Sambata trecuta, impreuna cu o amica si alte doua persoane cunoscute ne aflam intr-o Dacie Break.Tot drumul,soferul depasea si facea slalom,crede-ma,inclusiv in curbe si din fata venea ditamai camionul.E rau sa fii sofer de dreapta sau de spate, calculezi distanta si timpii altfel decat cei ce n-au permis.Am ajuns in spate la catedrala, in intersectia de pana in Coreco.Cum era "micareala" de toamna,era si politie si soferul nostru,cand i-a vazut in intersectia de la 7 etaje, s-a-ntors dupa centura si a intrat direct in strada.Am vazut-o,n-aveam ce face,nu puteam frana din spate,am inchis ochii si mi-am zis "asta e",dar n-a fost, a oprit la nici o jumatate de metru celalalt sofer.
Cine era de vina?Noi,pentru ca puteam sa coboram,cand l-am vazut cum merge.Altadata o mai facusem, dar se grabea amica mea.
Apropo,nu mi-a placut Huidu niciodata,dar nici nu l-am urat. Nici atunci si nici acum nu consider ca am vreun drept sa-l judec,daca are constiinta se judeca el singur,daca nu,e tot treaba lui.Insa pe cat pariezi ca multi din cei care fac comentarii d-astea "sa moara;mai bine murea el,etc,etc"sunt cei,care pana Duminica ii doreau sanatate si-l pupau prin ce locuri puteau ei.

Fetita Junglei13 spunea...

Cred ca e cel mai lung comentariu,pe care puteam sa ti-l scriu.

Fetita Junglei13 spunea...

si-un al treilea comentariu: retine numarul asta ph99 PHO si fereste-te daca esti pe trecere. E o bruneta, undeva pana in 38 de ani, dar n-are treaba cu trecerea si culoarea rosie in dreptul ei, plus intoarcere pe linia de tramvai.Era BMW sau Mercedes negru,c-am uitat marca exacta.

Zodrac spunea...

Sincer nici eu nu ma vad nici victima nici agresor dar fiind sofer stiu ca nu e nevoie decat de o clipa de neatentie pentru a se intampla o nenorocire, a nu se intelege ca inteleg prostia si alcoolul la volan sau teribilismul dar consider ca pana si celui mai bun sofer(daca exista asa ceva) i se poate intampla sa greseasca pentru ca e om pana la urma.
Cu Huidu eu am alta problema, omul ala dupa ce a iesit din spital parca era beat continuu, poate de la calmante, poate pur si simplu a ramas asa dupa accident, eu unul cred ca familia nu ar fi trebuit sa-l lase sa se urce la volan.

Trimiteți un comentariu