Bunici, religii, Amos Oz - garantat 100%

luni, 12 martie 2012

Cărţi poate nu mai citeşte multă lume, dar măcar un substitut modern, rapid şi nedureros al cărţilor poate suporta oricine : interviurile cu scriitori talentaţi.

Eu am câteva idei fixe : mă înduioşează ideea de bunici, mă fascinează ideea de evreitate şi mă seduc oamenii care ştiu să spună poveşti.

Interviul cu Amos Oz difuzat la Garantat 100% a întrunit toate condiţiile pentru a fi un moment absolut savuros. Cătălin Ştefănescu e un intervievator tare fain, creează acea atmosferă care-l face pe invitat să se plimbe cu degajare şi sinceritate printre răspunsuri.

Vă sfătuiesc să nu rataţi măcar reluarea lui Garantat 100%, dacă nu cumva şi alte ediţii ale emisiunii.

Dar acum vă las doar o povestioară cu multă substanţă de-a lui Amos Oz.

bunica scriitorului i-a explicat când era mic diferenţa dintre creştini şi evrei în felul următor : atât creştinii cât şi evreii cred în Mesia. Doar că primii cred că Mesia a venit deja, pe când evreii încă îl aşteaptă.
Iar în numele acestei diferenţe de opinii s-a vărsat tare mult sânge de-a lungul secolelor.
Ori problema e simplă, e doar o chestiune de răbdare.
De ce nu aşteaptă şi unii şi ceilalţi venirea lui Isus?, iar dacă acesta va spune 'Mă bucur să vă revăd' atunci e clar, evreii s-au înşelat şi va trebui să îşi ceară scuze.
Însă dacă Isus va spune 'Îmi pare bine să vă cunosc', atunci creştinii nu au avut dreptate şi va trebui să îşi ceară scuze.

Cu bunicii lumea e întotdeauna atât de simplă şi minunată !

p.s.  Din păcate eu nu cunosc nici un site care să arhiveze ediţiile acestei emisiuni,
dar vă pot da programul redifuzării interviului cu Amos Oz pe care l-am găsit şi eu :
emisiunea Garantat 100% e reluată miercurea, de la orele 11 şi de la orele 17.45 pe TVR CULTURAL.
Sper să fie şi respectat acest program.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu