Era generos, domnita, asa era el ! Fir-ar ea de interpretare !

duminică, 19 octombrie 2014

Duminica trecută fusei la Florești (de Prahova) să mă șlefuiesc ca prințesă, fiindcă era anunțată o readucere a vieții aristocrate sub pretextul unor întreceri hipice și a unei parade cu ogari.

Pentru cei ce nu știu, la Florești (pe care nu-l numesc ironic de Prahova, ci nostalgic), sunt (în prezent, grație inclusiv localnicilor) ruinele unui palat construit de ,Nababul, Cantacuzino. Se dorea o copie a Trianonurilor si chiar așa i-a și rămas renumele găunos ,Micul Trianon,.
E impresionant și azi, dar ar fi fost fabulos.
Acum, într-un al 2014-lea ceas, cel care l-a revendicat vrea să strângă fonduri să îl refacă. Nebunie ! Dacă nu cumva o fi doar o altă ticăloșie premeditată.

Cum îmi place mie să intru în vorbă cu localnicii, să dibui și atmosfera oamenilor, nu doar a locurilor, intrai în vorbă cu unul din paznici.
Domnul, reticent la început, a cedat în cele din urmă insistențelor mele și a început să-mi povestească un pic.

Lângă fostul Palat e astăzi un spital TBC, la fel cum și la Bușteni, într-un alt fost castel al Nababului, a funcționat tot un sanatoriu pentru bolnavii de plămâni. Deloc întâmplător, după cum mi-a povestit paznicul.

Dar alta e faza haioasă din această povestire.
Domnul mi-a spus : ,,Știți, Ceaușescu a vrut să-și facă domeniu de vânătoare aici. Dar a renunțat când a auzit că e spital TBC, că el nu dărâma spitale.,,
,,Credeți că de-asta ?!? fac eu mirată. Sau fiindcă se cam temea de microbi ?,,
,,Nuuu, domnișoară !  Nu că îi era frică. Dar așa era el, oricâte rele a făcut, de spitale să știți că nu s-a atins niciodată, nu a demolat niciunul. A zis las aici să rămână spitalul ăsta, că eu domeniu de vânătoare îmi pot face oriunde în țară.,,

Și iaca așa rămâne în mentalul colectiv un personaj istoric :  nu ca paranoic hrăpăreț, ci ca generos și înțelegător fiu al poporului său.
Ce mișto funcționează re-interpretarea asta !

iar din pozișoarele făcute aveți : spitalul, întrecerea, elegantul tânăr sau mașina (în funcție de ce vă atrage atenția) și ruinele.

Ps.  Sper ca inițiativa din octombrie 2014 să devină tradiție și porțile domeniului să se deschidă anual pentru o manifestare de acest gen. Felicitări oragnizatorilor, Asociația KarpatiaHorse !







0 comentarii:

Trimiteți un comentariu