Iar m-am facut verde de ciuda - am ratat si ideea asta

duminică, 16 ianuarie 2011

Traim intr-o lume haioasa, daca o privim cu umor. Daca o privim rational si serios s-ar putea sa fie usor tragica lumea, dar acum fiecare cu privirea sa.
Eu am ales sa rad mioritic de stirile aiuristice. Din seria lor e si asta.

Numitului Regele tiganilor Cioaba i-a venit ideea magica : simpla si inventiva, din alea de nu-mi vin mie vreodata, fir-as sa fiu de complexa !
Tot e Sibiul un oras vizitat de straini, tot are el o casa interesanta, tot e comunitatea lui saraca, tot n-ar da el din tescherea pentru comunitatea lui.
Asa ca s-o dat anuntul : casa numitului Rege Cioaba trece la regimul de muzeu, devine obiectiv de vizitat.
L-am si vazut la tivi exersandu-si abilitatile de ghid, tre' sa recunosc fara vreo ironie ca omul era chiar credibil in postura aceasta - spunea cateva cuvinte despre cate un tablou, prezenta istoricul unui alt ceaun aflat de generatii in familia lor etc
Planul de afacere e chiar serios, intentioneaza sa exploateze toate aspectele culturii tiganesti : sa-si deschida si un restaurant cu mancaruri gatite traditional si numit (cam netraditional de data asta) "Casa di Cioaba" sau "A la Cioaba" , sa le ofere clientilor atmosfera muzicii lautaresti cu muzicantii lor.

Reprezentantii agentiilor de turism se declarau incantati de idee.
Lucru perfect de inteles daca luam in calcul fascinatia (distanta a) strainilor pentru tigani.

Revenind la ciuda mea, ma tot oftic, vorba Colegului, cum de nu-mi vine si mie o idee din asta banala. In cazul de fata de pilda taica-miu imi tot zice de ani buni "ce ai de gand sa faci cu atatea carti, mai arunca din reviste, la ce-ti mai trebuie si papucii astia, iar ti-ai luat o esarfa, unde le mai pui, tu nu vezi ca la noi arata ca la muzeu?".
Om destept taica-miu, da' prea retinut: trebuia sa-si duca judecata pana la capat. Eu nu facusem decat sa ma simt nasol cand imi zisese asta in loc sa sesisez oportunitatea de afacere cu taxele de vizitare la muzeu.

2 comentarii:

aditza spunea...

pe langa regele asta se pare ca mai vrea cineva sa-si deschida muzeu, de data asta al jucariilor. Un tip are peste 10000 de jucarii vechi, expuse doar cateva intr-o camera de la el de acasa, si solicita un muzeu pentru asta. Ai putea sa iei legatura cu el si faceti unmuzeu comun ceva in genul Muzeul jucariilor si al obiectelor nefolositoare vechi. De fapt ale tale sunt folositoare, dar iti trebuie un depozit aerisit si armonizat pentru asta, altfel e greu sa cauti acul in carul cu fan la tine!

Mihaeladm spunea...

asa-i, asta cu cautatul la mine e gimnatisca mentala si fizica de-a dreptul.
Totusi ... ma vezi tu pe mine intr-un depozit aerisit si armonizat? Dara cand ti-ai imbunatatit pararea despre mine si lucrurile cu care as fi comptabila?

Trimiteți un comentariu