Egiptul vazut din Romania - sau evolutia unei stiri

duminică, 30 ianuarie 2011

Saptamana trecuta, luni
La teve aud o stire mai scurta decat un spot publicitar - in Albania sunt manifestari de strada, 3 oameni impuscati. Un pic socant, totusi, o tara europeana.
In zilele urmatoare ciulesc urechea, nimic despre Albania, manifestatii, morti, nici macar despre Albania, impacari, invieri.

Joi seara
Cu ochii la Gadea pe Antena 3 ma frapeaza o reclama la Egipt. Reclama, absolut superba, mi-e cunoscuta de anul trecut de pe Eurosport. Dar nu-mi amintesc de cand a inceput Antena 3 sa faca reclama la turism, mi se pare ironica optiunea adverstiser-ilor.

Vineri la amiaza
Pe Antena 3 stirile anunta revolte de strada in Egipt. In primul moment cred ca nu am auzit bine si ca in sfarsit s-a reluat firul stirilor despre bietii albanezi.
Cand colo nu, cica acum e Egiptul.
Nu mai inteleg nimic.

Sambata
Pe toate canalele se discuta despre miscarile de strada si protestele violente din Egipt. Ba chiar mai mult, se pare ca revolte sunt in tot Nordul Africii, Tunisia, Algeria, Iordania ...

Ce inseamna dom'le stirile dinamice si informare in timp real, acoperire informationala globala si toate cliseele progresului tehnic de azi ! Carevasazica pleci la inceputul saptamanii cu revolte in Albania si, din una in alta, pana la sfarsitul saptamanii, afli ca revoltele au ajuns in Egipt. Despre cele europene nu ti se mai spune nimic, probabil n-au fost atat de spectaculoase!

Acum partea nasoala e sa zicem pentru cei ce au calatorii de efectuat in zone turbulente. Cam nasol sa te sui in avion catre o tara care mocneste, iar de la teve sa nu afli decat o saptamana mai tarziu. E drept, o sa-mi spuneti, pentru informare avem net-ul.

Totusi, regret stirile comuniste : durau juma de ora, mai putin decat acum, aveam 20 de minute cu tovarasul comandant suprem si tovarasa sa, e drept si asta, insa aveam si 10 minute de externe.
Altfel cum as fi stiut eu de Mobutu Seseseko si de Yasser Arafat si cum ai fi stiut cum arata un arab cu turban in patratele??

Acum avem stiri de o ora, ii vedem (in functie de televiziune) 45 de minute fie pe Gheorghita si oasele Vasilicai, fie pe tovarasul comandant si mini-tovarasul sau, fie pe contestarii tovarasului comandant de tara si nava. Avem 10 minute de publicitate. Si mai avem 5 minute de externe, de unde aflam cum arata o vedeta batuta, un actor la o gala de premiere, un catelus de la Casa Alba.

p.s. revenind un pic la Egipt, cu ocazia revoltelor astora am aflat ca ar exista 500.000 romani acolo. Juma de milion?! S-au dus vremurile cand turcii erau cata frunza, cata iarba, vad ca acum romanii sunt cat buruienile peste tot. Totusi, cum 500.000 romani in Egipt? Unde? Si de ce? Si daca e adevarat, atunci pe cand estimam ca o sa mai avem 500.000 romani ... in Romania?

5 comentarii:

aditza spunea...

Stai sa vezi cand am sa plec eu ce atmosfera ciudata o sa ti se para atunci...

Doru spunea...

Nu vreau să par conspiraționist, dar povestea din Egipt mi se pare un soi de exercițiu pentru a studia reacțiile îngrădirii informaționale.

Mihaeladm spunea...

@ Aditza: mai dureaza un pic la tine, ca inca nu stii engleza ;)
@ Doru : sunt convinsa ca e mai mult decat pare, desi nu-s neaparat conspirationista. Insa povestile astea nici nu se intampla din senin asa, mai ales in niste tari atat de conservatoare cum sunt tarile musulmane. Momentan nu ne putem pronunta, dar stirea auzita cu revolta anuntata si starnita prin Facebook suna intr-un mare fel !

aditza spunea...

Se rezolva. As putea merge si in china ca tot m-as descurca. Sunt convins de asta. Si nu ma refer aici ca m-as descurca furand. Doar am incredere in mine si in ceea ce pot face, iar unele chestii au limbaje comune indiferent de limba vorbita sau de tara in care te afli. Eu as pleca din tara pentru bani mai multi, dar acum nu am ajuns la limita aceea in care sa vreau sa plec cu indarjire. Momentan imi este oarecum bine asa.

Mihaeladm spunea...

@ aditza :
Limbajul corpului stiu ca e universal, deci imi cam dai de banuit cand spui ca te poti descurca oriunde :)

Trimiteți un comentariu