Diferenta dintre cover si remix si preferintele mele, cu leapsa cu tot

sâmbătă, 12 noiembrie 2011

Eheee, despre muzici mie tare îmi place să vorbesc, dar mai ales să dansez, să cânt (fals) şi câteodată să le mai şi ascult.

Am primit acum ceva vreme o leapşă de la Cojo pe care o găsiţi aici . E cât se poate de potrivită pasiunilor mele, fiindcă-i muzicală, doar că eu eram plecată pe când mi-a fost adresată, aşa încât o onorez abia acum.
Trebuia să 'desecretizez' câteva remixuri pe care le prefer eu.
Însă citind unul din comentariile găsite la Bogdan mi-am dat seama că lumea confundă două noţiuni.

'A remix is an alternative version of a recorded song, made from an original version.' citat Wikipedia.
pe când
'A cover version or cover song, or simply cover, is a new performance or recording of a contemporary or previously recorded, commercially released song or popular song.' tot citat Wikipedia (fiindcă sunt ataşată de ştiinţa wikipediei).

Cu alte cuvinte, remixul este al melodiei X dar cântată tot de artistul Y, căruia un şmecheraş umblând din butoane îi alterează ritmul, o segmentează, o intercalează cu o altă linie melodică. Adică în general o face praf.
Coverul este tot al melodiei X, dar nu are nimic de-a face cu artistul iniţial, tocmai fiindcă reprezintă o nouă interpretare, oferită de un alt cântăreţ.

Astea fiind zise, probabil că intuiţi şi cele ce vor fi zise mai jos.
Adică faptul că nu-s adepta remixurilor, n-am nimic contra muzicii electronice, doar sunt fan DM, însă muzică să fie ! Nu 7 sau 8 minute de zăpăceli din care nu mai pricepi nimic nici din voce, nici din linie melodică, doar îţi răsună în cap un bass exagerat. Deh, muzici de club, unde de fapt nu te duci să asculţi nici o muzică.

În schimb coveruri da, chit că îmi plac chit că nu, măcar aduc viziunea unui alt artist asupra unui cântec.
În general prefer variantele originale, dar sunt şi câteva preluări care fac dintr-un cântec obişnuit o bijuterie.

La final vă las şi exemplificarea diferenţei de care am vorbit mai sus şi la care ţin :
Personal Jesus e cântecul,
întâi în variantă orginală Depeche Mode
apoi un remix pe care eu nici nu am răbdare să-l ascult până la capăt, făcut de Eric Prydz
şi la final coverul realizat de Johnnz Cash.






2 comentarii:

Fetita Junglei13 spunea...

De Joi,in fiecare zi am auzit Personal Jesus.Joi la Wyl,Vineri prin microbuz,asa ca nu stiu la ce post, ieri la Carrefour,azi abia a inceput,dar toate erau in varianta Depeche

Arhetipal spunea...

Johnny Cash, fara indoiala.

Trimiteți un comentariu