Tren de noapte

joi, 10 iulie 2014


Uneori nu ai incotro si trebuie sa faci lucruri care nu iti plac pentru a ajunge la un rezultat care s-ar putea sa iti fie pe plac. Exemplele pot fi multe. Al meu este urmatorul: Mersul cu trenul pe distante lungi. Chiar acum in timp ce scriu aceasta postare ma aflu in tren. Este noapte. Afara ploua. In compartimentul unui tren este galagie mare. Este zgomot mare provocat de frecarea rotilor de tren cu sinele de cale ferata. Doi batrani cu care impart locurile si aerul din compartiment incearca sa fure putin somn. Sau somnul ii tot incearca pe ei. Mi-a fost greu sa ma obisnuiesc cu mirosul de urina care vine dinspre unul din ei.
De dormit nu mai dorm. Am furat cateva faramite de somn in primele patru ore ale drumului. Mai am inca pe atatea ore de petrecut in trenul asta de noapte si tot ce mi-as dori mai mult ar fi sa pot sa dorm. Sau sa ajunga trenul la destinatie.
Povestea mea legata de trenuri este presarata cu suisuri si coborasuri. Le-am descoperit de mic copil cand mergeam cu mama cu trenul la Bucuresti. Ma lua din cand in cand in plimbare. Imi placea sa merg cu trenul si sa vad oamenii si privelistea. Nu aveam nicio problema cu aglomeratia sau cu caldura din tren. Experienta legata de mersul cu trenul era mai presus de orice pentru mine la varsta de 5-6 anisori.
In schimb cand ajungeam acasa, uram nespus de mult desenele animate cu trenurile personificate. Nu cred ca am stiut vreodata cum se numeau, dar stiu ca le detestam.
Apoi am mai crescut si am inceput sa am alte interactiuni cu trenurile. Ba mergeam la marginea orasului si asteptam sa treaca vreun tren care sa-mi aplatizeze monedele puse pe sine, ba numaram vagoanele marfarelor in timp ce eram cu bunicii la camp. Apoi cand am mai crescut, pe la vreo 10 ani, am inceput sa merg cu trenul din gara de sud a orasului in gara de vest si invers. In clasa a opta deja gara si trenul imi erau loc de intalnit si sarutat mandruta. Mai tarziu am inceput sa fac drumuri lungi cu trenul si de cele mai multe ori ma loveam de intarzierile lungi. Asa se face ca trenul pentru mine are si bile albe si bile negre. Un lucru este sigur. Detest sa circul noaptea si mai ales sa circul pe distante foarte lungi.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu