Am ajuns sa inteleg ce inseamna Burnout.

marți, 9 decembrie 2014

La facultate ne predaseră conceptul de burnout.
Ne spuneau că ar fi fost nu doar un soi de epuizare mentală, ci, mai mult decât atât, o insensibilizare, cauzată tocmai de un consum nervos și afectiv ce și-a depășit cota de alertă.

Ne mai spuneau ei că ar fi vizat în special profesiile ce implicau direct lucrul cu omul, cum e de pildă cazul medicilor.

Și-mi amintesc reacția mea de Tomița Necredincioasa :
nah, ticăloșii ăștia de medici și-au inventat un concept psihologic pentru blazarea și mizantropia lor.


Nici n-am strâns multă experiență într-un call center, că deja mi s-a predat conceptul de burnout pe propria piele. Sau, mai corect spus, pe proprii nervi.

Da, cea mai obositoare muncă e cea cu oamenii.
Fiindcă restul se desfășoară cât de cât după regulile logice.
În schimb a lucra cu oamenii la un serviciu clienți înseamnă a veni în contact în mod special cu :

neîndemânaticii în nevoie de ajutor sporit
scepticii care contestă tot ce li se întâmplă că li se întâmplă doar lor sau protestează că tot ce nu li se                                       întâmplă nu le întâmplă numai lor
și
oportuniștii în căutarea vreunui  chilipir.


Legendă :
undeva în text puteți în locui  3 cuvinte cu termenii
proștii,  paranoicii,  milogii.

Iar dacă nu le-am folosit e dovada că încă burnout nu m-a afectat atât de mult.
Sau cel puțin nu în seara asta.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu