GLBT. Hai ca am ales un titlu incitant

vineri, 7 ianuarie 2011

Am tot chiulit zilele astea din toate formele de realitate posibile : virtuala, oraseneasca, telefonica.
Iertata sa fiu, am sa ma revansez eu fata de lumea draga.
Am citit in vremea asta. Si daca tot m-am desteptat o graunta zic sa impartasesc repede din cunostintele aflate, nu cumva sa le uit si sa revin la graunta anterioare de desteptaciune.

Pentru seara asta un subiect scurt : GLBT.
Habar n-aveam ce inseamna cand am vazut denumirea asta intr-un articol in engleza. Si acolo culmea, nu era explicat nicaieri, semn ca orice prost trebuia sa stie ce inseamna. Plina de ambitie cum sunt mi-am zis macar standardul asta de lectura sa il ating si eu.
Asa ca am aflat ce inseamna GLBT. Pentru cei care nu stiu inca gay, lesbian, bisexual si transgender.
Sau, fiindca suntem in epoca in care feminismul se impune (cam barbateste totusi) in toate cele, LGBT.
Sau GLBTQ, incluzind si persoanele ce inca isi mai questioneaza identitatea sexuala.
Sau GLBTI, incluzind si grupul celor intersex, adica al hermafroditilor.
Cam astea-s variatiunile termenului misterios.

Se pare ca in Vest termenul este intr-adevar impamantenit de ani, de cand cu nebunia corectitudinii politice.
Termenul initial folosit de "gay community" a ofensat categoriile ce nu se considerau reprezentate in aceasta denumire generica.
Prin urmare s-au redus cu totii la o initiala si s-au bagat in aceeasi varza, lingvistic vorbind.
Ca altfel, fiecare cu varza lui, sa ne fie clar !

No, ce subiect mi-am gasit si eu la miezul noptii!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu