Un truc contra stresului : planificarea

luni, 16 iulie 2012

Da, planificare folosită ca metodă anti-stres. Eu o folosesc. Ba chiar exagerez cu ea, încercând să anticipez programarea cât mai minuţios, ceea ce totuşi nu e bine.

Strategia asta îmi pare însă a avea două efecte benefice.

O dată reduce îngrijorările cu privire la evenimentul pe care îl planifici : încerci să îi anticipezi eventualele puncte slabe sau problematice . În sensul ăsta îţi uşurezi tu munca pe viitorul apropiat.

Al doilea aspect benefic este senzaţia de auto-control pe care o planificare o induce.
Desigur că este o iluzie, oricât de proiectiv am gândi şi de precauţi am fi, tot nu vom putea controla toţi factorii, deci eşecul este unei acţiuni este o rezultantă posibilă inevitabilă.

Bun, recunosc, nu mă scuteşte integral de emoţii această metodă.
Însă îmi aduce măcar liniştea conştiinţei că am încercat pe cât am putut să obţin reuşita obiectivului stabilit. Pe urmă poţi da vina pentru eşec pe factorii externi, deci psihic e util.

4 comentarii:

Florin Morosan spunea...

Nu folosesc planificarea, nu sunt genul care să planifice din timp ceva, vreun eveniment, acțiune sau lucru. Nu îmi iese, așa că nu mă prea complic. Las totul să decurgă normal, să vină de la sine.

Rudolph Aspirant spunea...

Ha, ha ! Eu chiar imi incep fiecare zi cu un fel de planificare in gand a ce am de gand sa fac posibil util in ziua respectiva...si in realitate pana la urma, in mod efectiv INVARIABIL, iese o varza total din acea planificare propusa initial ! De aia eu nici nu am trecut vreodata la pasul formal de a utiliza o agenda de hartie sau electronica, pt ca stiu ca nu foloseste la nimica si m-ar face doar sa pierd extra timp scriind chestii doar ca sa imi creez mie insumi iluzia ca am un oarecare "control" asupra timpului meu personal, asupra vietii mele, etc. (Totul fiind valabil atat pt viata profesionala cat si cea personala !)

Rudolph Aspirant spunea...

P.S. Insa nu stiu de ce nu renunt si la planificatul in gand din fiecare dimineata...o fi poate pt ca eu asociez planificarea cu ceva totusi profesional, chiar daca temele planificate sunt pertinente vietii mele personale, pt ca am remarcat ca in general in week-end sau majoroitatea vacantelor NU imi planific nimica in gand in dimineata respectiva, insa de cate ori s-a intamplat sa imi planific chestii in week-end sau vacanta, chiar pana la urma rezultatul a iesit totusi chiar OK, chiar mult mai OK decat in zilele obisnuite ale unei saptamani obisnuite...insa nu stiu de ce nu incerc sa repet in mod activ chestia asta de prea multe ori ca sa vad daca a fost doar o coincidenta, sau poate fi ceva chiar util de facut chiar mai mult si mai des pe timp de week-end sau in vacanta...HABAR nu am...vezi ce lenes sunt ? Plus total lipsit de curiozitate personala despre eficienta mea personala ! Intr-adevar cred ca au dreptate mama si tata cand imi tot zic, mama ca TREBUIE sa invat sa ma gandesc si pe termen mai lung nu doar scurt, iar tata ca TREBUIE sa invat sa ma preocup si mai mult de mine insumi, adica sa am grija de mine personal ! Macar de as avea grija fata de altcineva decat mine personal, pt ca astfel poate ar mai fi ceva scuzabil..dar pur si simplu cred ca eu personal sunt GLOBAL NEGLIJENT !

Nice spunea...

Se pare ca e un truc care da rezultatele scontate, poti sa-mi dai un exemplu de activitate planificata de tine lately?

Trimiteți un comentariu