Cineva pasionat de pescuit pe aici?

luni, 21 iulie 2014

Sunt un pescar de ocazie. Nici macar amator nu ma prea pot numi. Imi place insa sa merg si sa pescuiesc atunci cand am ocazia. Este o activitate relaxanta, dar cam costisitoare a devenit. Nu prea poti merge pe balta fara sa scoti din buzunar de la 30 de lei pana la 200 de lei pe taxa de intrare. Sunt sume cam mari, pe care nu le scoti de multe ori nici macar prin valoarea pestelui prins si nici macar prin satisfactia ca ai prins peste, pentru ca nimeni nu-ti garanteaza acest lucru. Cu toate acestea, vara aceasta, dupa perioada de prohibitie (nu stiu daca a trecut sau nu) mi-as dori sa mai merg undeva la pescuit. Nu sunt pretentios, nu imi trebuie scule de ultima ora si nici tehnologie care sa-ti prinda singura pestele. Desi am cumparat in primavara articole de pescuit de la Bibanu, pana acum nu am avut ocazia sa le folosesc.



In activitatea de a pescui, eu mai vad si alte avantaje. De exemplu nelipsitul gratar cu carne de porc, sau pulpe de pui, facute pe malul lacului intre doua batai de pluta. Uneori se prajeste tocmai pestele prins la fata locului si atunci poti spune ca ai mancat peste proaspat. Nu e chiar sushi cum obijnuiesc alte natiuni sa manance, dar este peste pe gratar si uneori chiar saramura. Mai mai ca mi-a venit apa in gura cand ma gandesc la un coleg care stie a bucatari foarte bine pe malul baltii.

Eu sunt fan pescuit de cand sunt mic. S-a mai estompat intre timp placerea mea de a pescui, pentru ca acum nu mai este gratis, asa cum era atunci, insa microbul mi-a ramas inca in sange. Chiar vorbesc cu placere despre asta si fiindca tot va vorbeam de avantaje, sa va mai spun un avantaj al mersului la pescuit. Te poti bronza in cazul in care soarele este de partea ta. Bronzul la peste este mult mai pregnant chiar decat cel de la mare. Asta pentru ca stai pe verticala cand pescuiesti. Se stie ca bronzul  dobandit stand in picioare, este cu mult mai durabil si prinde mai repede decat cel stand la orizontala.

Alt avantaj ar mai fi acela ca te poti racori. Daca pestele nu trage, te-ai dezbracat si hop, pleosc ai sarit in „piscina” de ocazie. Iata deja cat de multe avantaje atractive gasesc eu acestei activitati pe care multi nu o inteleg deloc. Eu va spun ca pescuitul incepe inca de cand mergi in magazin sa-ti cumperi articolele de pescuit, sau inca de cand le comanzi pe internet (mai nou). De acolo incepe pescuitul. Apoi continua cu montarea unditelor si lansetelor, stabilirea plutei, alegerea firului, atasarea plumbului, prinderea firului de ac printr-un nod pescaresc. Apropo de nodul pescaresc, sper ca stiu sa il mai fac, pentru ca nu l-am mai exersat de doi ani sau mai bine.

Hai ca astept sa-mi raspundeti daca sunteti interesati de o partida de pescuit in viitorul apropiat. Eu sunt dispus sa o fac, fie ea chiar si una ca in copilarie.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu