Dintre cuburi de gheata

luni, 28 iulie 2014

Anul trecut cand am fost la filmul animatie Frozen m-am amuzat cand am vazut muncitorii de pe lac scotand gheata dintr-un lac inghetat. Erau surprinsi muncind cu drag si spor pentru a vinde acele blocuri mari de gheata pe care le extrageau din lacul inghetat. De acolo dintre cuburile mari de gheata oamenii isi castigau existenta. Desigur ca si in realitate exista asa ceva, numai ca pe la noi se lucreaza altfel.

Cand am vazut acest film mi-am adus aminte de vizita in fabrica de gheata pe care am vizitat-o. Am vizitat cateva fabrici la viata mea. De bere, de pufuleti, de furaje, crescatorii de pui, chiar si o fabrica de sicrie, dar cam stiam la ce sa ma astept. La fabrica de gheata insa ma asteptam sa gasesc niste masini simple, eventual ceva in genul celei pe care o vad la mine la serviciu, care scot cuburi de gheata de dimineata pana seara. Ei bine, in realitate treaba este ceva mai complexa si angajatii ceva mai multi fata de cum ma gandeam eu ca stau lucrurile de fapt intr-o astfel de fabrica.

E drept ca am dat de o fabrica unde se produc peste 20 de tone de gheata pe zi sub diferite forme: gheata pisata, gheata cubica, gheata sculptata si diferite suporturi din gheata. Am mai vazut asta pe un site al unei fabrici din Cluj-Napoca. Aceleasi servicii si chiar ceva in plus are firma Dry Ice din Cluj-Napoca a carei fabrica nu am vizitat-o si  care se ocupa de livrari de gheata pentru evenimente si nu numai. Pe ntru evenimente am vazut pe pagina lor d internet ca ofera servicii complexe. Pot amenaja baruri din gheata, suporti de fructe sau de sampanie din gheata, pot inscriptiona logouri in gheata si pot pune chiar si lazi frigorifice la dispozitia clientilor lor pentru depozitarea cantitatii de gheata comandate.


Si dupa cum va spuneam, am intrat in fabrica si am vazut acolo o intreaga tehnologie si o serie de procese, care mai de care mai sofisticate. Nu ma asteptam la asa ceva. Gheata era formata intr-un fel de tancuri speciale (aici ma refer la blocurile mari din gheata) apoi trecuta prin cateva procedee, pana devenea aproape transparenta. Apoi era mutata si stivuita in conditii optime pentru a nu se sparge. Intr-o camera mica si luminata intr-o nuanta albastruie se confectionau logourile din gheata conform indicatiilor clientilor. Ieseau atat de frumos, m-au impresionat la fel de tare ca atunci cand am vizitat fabrica de sticla din Avrig si am vazut bancul de sablare. Tot asa era si acolo o camera izolata in care un singur om realiza sablarea. Cred ca si aici era cam acelasi lucru, dar nu am auzit foarte bine indicatiile ghidului din cauza galagiei facute de motoarele aparatelor de racire.

Va recomand sa mergeti sa vizitati o astfel de fabrica daca veti avea ocazia si apoi sa povestiti si altora experienta voastra dintre cuburile de gheata. Eu am ramas impresionat de ce am vazut acolo si pretul platit pentru intrare nici nu a mai contat daca a fost sau nu corect.

Mai am sa vizitez hotelul de gheata si sa raman o noapte acolo ca sa pot spune ca m-am imprietenit cat de cat cu gheata.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu