Cum ne descoperim reciproc, eu si aparatul foto. Dar tot am nevoie de un raspuns.

miercuri, 17 august 2011

Noul meu aparat foto.
Când nu te pricepi la aspectele tehnice şi nici cursuri nu ai avut decenţa să urmezi înainte de a-ţi cumpăra aparatul, procedezi precum mine : tatonări, apropieri succesive, jocuri, exersări.
Ce să mai? E ca şi când înveţi să faci paşi.

Astăzi m-am gândit să-mi plimb şi aparatul foto, să vedem ce poate el din ce pot eu cu el.

Şi rezultatele mă nedumiresc.
Am pozat umbre, clădiri, ierburi, orice, numai să fie luminozătăţi diferite, să mă prind ce setări vrea.
I-am ales un ISO 100, a fost o zi însorită (din punctul aparatului de vedere. Din al meu a fost caniculară.)

Problema mea e că poza făcută pe umbre a ieşit mult mai clară decât cea pe soare.
Ori, din câte ştiu, asta e fix contrariul a ce trebuia să se întâmple.

Întrebare pentru cei ce se pricep la fotografie, eu mi-am prins urechile de una singură :
dacă eu mă găsesc la umbră cu obiectiv cu tot, desigur, dar ceea ce vreau să fotografiez e în plin soare, cum trebuie să setez?

Exemplul de care v-am spus deja că m-a nedumirit prin claritate.


5 comentarii:

Costin Comba spunea...

Buna dimineata. Daca aparatul este lasat sa isi faca singur clarul, el isi va alege punctul cel mai aproape, aflat in plaja lui de clar, dar in acelasi timp si cel mai luminos. Dar daca esti cu obiectivul indreptat spre soare, va fi bombardat cu fascicule luminoase, care se vor reflecta din lentila si asta va jena senzorul. De aceea exista si parasolare pentru obiective.
-----------------------------------
Nu conteaza unde te aflii tu, conteaza unde se afla subiectul.
Ce aparat folosesti?
Daca esti incepatoare, te sfatuiesc sa vezi ce spune si aparatul, daca fotografiezi un obiect aflat in soare, setarile se invart in jurul unor astfel de valori. o diafragma 5.6 - 6.3, un timp de expunere (500-800) si o sensibilitate 100.
Poate se gasesc oameni mai buni decat mine sa iti explice mai bine.

Zodrac spunea...

Eu zic să-l asculți pe Costin că este bun în foto . EU care mă joc cu un point and shot nu am nici banii nici timp de investit in DSLR, deși mi-ar plăcea. Felicitări că le ai pe ambele.

Pato Basil spunea...

inca nu ma pricep la fotografie, poate dupa ce o sa-mi achizitionez si eu unul o sa am deprinderi de genul! :D
Sa-l folosesti sanatoasa!

Nice spunea...

Asa-i cu tehnologia asta, ea stie mult, noi putin. Prea putin, din pacate. :( Mie mi-e si frica sa-mi cumpar gadgeturi prea sofisticate, prea profesioniste. Sa-l stapanesti sanatoasa! :)

Lillee spunea...

aaa, te-as ajuta bucuroasa, dar nu ma pricep neam. Te-a lamurit Costin Comba, el e in domeniu.
Sa-ti stapanesti sanatoasa noul aparat foto.

Trimiteți un comentariu