VH1 are o slabiciune pentru macabru

duminică, 7 august 2011

Eu am o altă slăbiciune - topul 100 al celor mai bune video-clip-uri realizat de canalul cu pricina.
Nu l-am mai urmărit în ultimii ani, însă azi am prins finalul unei noi ediţii ale lui 100 Greatest Videos.

Am aşteptat ca un copil finalul, dintr-o curiozitate nostalgică.
Ani buni după sinuciderea lui Kurt Cobain în topul ăsta a intrat şi a tot rămas 'Smells Like Teen Spirit'.
Râdeam mereu de cât de neobservat ar fi trecut clipul ăsta realizat parcă în '92, de nu s-ar fi împuşcat Kurt !
În privinţa locului 1 nu mai aveam nici un suspans, însă abia aşteptam să văd pe ce locuri îi prezentau cei de la VH1 pe Depeche.
Erau prezenţi mai mereu prin jurul locurilor 50 cu 'Personal Jesus' (atunci mi-am promis eu că sigur o să am părul lung precum urâta din clip) şi printre primele 20 de locuri cu clasicul 'Enjoy the Silence'. Eu aşa îmi amintesc.

Şi-acum, după atâţia ani, abia aşteptam să văd dacă efectul sinucidere-cu-puşca-în-gură-în-culmea-gloriei persistă încă.
Ei bine, nu ! Gata cu hegemonia lui 'Smells Like Teen Spirit'. A dispărut chiar fără urmă.

În schimb, haios foc : printre primele a fost de două ori Michael, o dată cu 'In the Closet' (videoclipul acela cu singura femeie atât de frumoasă încât pare zeiţă, Naomi Campbell) şi o dată cu 'Liberian Girl'.
Deci s-a dus efectul Cobain, rezistă încă efectul Michael.
Şi suprinzător, n-au fost nici 'Thriller', nici 'Billie Jean' (pentru cei ce ştiu un pic de istorie a clip-urilor).

Totuşi, înlănţuirea celor mai bune video-uri nu s-a terminat cu Michael. Şi deja v-am dezvăluit că Nirvana a fost uitată. Aproape să spui că s-a încheiat supremaţia morţilor asupra viilor în lumea clipurilor !
Când colo, ultimul clip din listă a fost ... 'What Goes Around Comes Around', cel în care moare Scarlett Johansson. 

Deci azi VH1 a fost mai optimist - a preferat o moarte înscenată cinematografic unui mort de-a binelea.

7 comentarii:

aditza spunea...

Pe mine m-a surprins in cadrul aceluiasi top aparitia unei piese al lui K. Minogue cu un videoclip d-ala de studio. Mie alea mi se par videoclipuri simplu de realizat, care nu arata prea multe lucruri in afara de figura artistului in zeci de costumatii.

Mihaeladm spunea...

Aditza, iarasi ma faci sa rotunjesc ochii : credeam ca nici nu ai memorat VH1 ! :P
Cu video-clipurile alea de studio cam ai dreptate, nu si-ar merita locul in top atata vreme cat nu implica multa munca.
E drept, Kylie poate arata super-mirifico-etc, da' cat totusi sa valoreze si un fundulet in istoria videoclipurilor? :)

Zodrac spunea...

Tu vorbesti serios? Scarlett Johansson e moarta??? Sincer eu nu am gasit nimic pe internet legat de acest subiect, de TV nu prea am avut eu timp dar sincer daca ar fi murit cred ca gaseam o stire despre asta. Poate ai un link care sa confirme afirmatia... Chiar sunt curios. Oare chiar asa rau am ramas in urma?:)

Zodrac spunea...

:)) Scuze de confuzie, am mai inteles eu gresit dar in halul asta nu mi s-a mai intamplat pana acum:))

Lillee spunea...

Subiectul adus de tine este tare interesant, dar din pacate ma cam depaseste. Videoclipuri? Hmm... stiu cateva, asa, in mare. Dar tot m-ai pierdut pe drum.

Mihaeladm spunea...

:)) Zodrac, la fel am facut si eu acum vreun an. Citeam in Dilema Veche un text de-al lui Sever Voinescu in care ii facea un soi de necrolog unui "bun prieten" nenumit de-al sau, un sociolog.
Si vorbea atat de frumos despre cat de boem fusese omul ala, incat am inceput sa caut pe google ce somitate a murit in ultima vreme.
Pe urma am reluat articolul si m-am dumirit : era un articol auto-ironic, scria despre el insusi si cum a murit tanarul boem din el, probabil se referea la implicarea sa in politica ce l-a transformat intr-un om serios.
Mi-ai amintit de articolul ala, fain era, si de reactia mea naiva. :)

Mihaeladm spunea...

Lillee, eu am videoclipuri care m-au inspirat cum sa nu ma tund, cum sa ma imbrac ... eheee, o importanta resursa sunt clipurile pentru mine. ;)

Trimiteți un comentariu