Pentru hipotensivi ca mine tratament cu fructe de padure

vineri, 5 august 2011

Sunt un fenomen rar, unii şi-au dat seama, alţii încă se străduie să priceapă de ce nu-s tocmai în rând cu lumea.
În cazul de faţă e vorba despre uşoara mea hipotensiune în condiţiile în care beau câte un ness pe zi cel puţin.

Cum sufăr şi de tot soiul de carenţe de vitamine, minerale şi alte musai din lista organismului sănătos, am decis să le reglez pe cât posibil natural, prin ceaiuri sau alimentaţie (asta cu alimentaţia e totuşi o glumă bună la mine).

Am găsit următoarele remedii pentru hipotensivi : cafea desigur, rozmarin (îhhh), afine (mai merge, mai ales dacă-s în ciocolată însă), coacăze negre şi coacăze roşii.

Iar azi mi-a luat maică-mea cele două seturi de coacăze bi-colorate.
E prima oară când mănânc aşa ceva.
Ca impresii deci ...
coacăzele negre cam dulci, cam struguroase la gust,
în schimb coacăzele roşii foarte acre, lemonide şi nimic mai puţin.

Vă las să ghiciţi care mi-au plăcut !
Dar spre surprinderea mea coacăzele au sâmburi. Micuţi, precum seminţele de vânătă.
Aşa încât am mâncat toate coacăzele, dar am scuipat cam 80% din coji şi din seminţe. Au mai şi lunecat înăuntru din greşeală.

Acum să nu credeţi că-s eu de vină pentru că nu mânânc fructul întreg. Sunt doar precaută.
În felul ăsta nu-mi va creşte fructul respectiv în burtă, aşa cum mi-a demonstrat mie tata încă de când eram mică :
'vezi că dacă înghiţi seminţele de pepene o să crească unul în burta ta!' şi hop cu pumnul lângă burta mea, iar când îl deschidea, într-adevăr, avea în palmă sămâţa de o înghiţisem eu mai devreme.

Da' mă întreb şi eu acum : oare la câtă pulpă de coacăze oi fi mâncat cu metoda asta, hipotensiunea mea are să se deranjeze cu vreo pulsare măcar?

10 comentarii:

mihaeladr spunea...

Vine sepetembrie, astep sa-mi spui ca ai fost unde am vorbit!

Florin Morosan spunea...

Nu am mai mâncat coacăze de ceva vreme. Am avut coacăze roşii în livadă, dar nu ştiu ce s-a întâmplat de s-au pierdut.
Coacăze negre cred că am mâncat de vreo 2 ori.

Apropo, la mine li se zice pantinele. Coacăzele sunt ceva mai mari.

Lillee spunea...

Si eu sunt hipotensiva. Si beau o gramada de ness, nu doar unul. Si tot am tensiune 10/7... cam asa.

Fetita Junglei13 spunea...

Coacazele se mananca cu sambure cu tot :)
Coacazele negre,desi sunt mai dulci si au un miros de gandac d-ala puturos (arbustul in sine) sunt mult mai folosite in prepararea medicamentelor.In schimb optez pentru cele rosii.
Incearca si agrisele,nu pierzi nimic.Si ele au samburi mici,dar e la fel ca la coacaze.
Desi,ma mir ca ai mai gasit acum,poate ca vin cu ele de la munte,de undeva.Ale mele sunt de multa vreme la borcane sau la sticle.

Nice spunea...

Bine te-am gasit, Mihaela. :) Am mancat si eu coacaze in copilarie si nu mi-au placut deloc. Cu exceptia fragilor, nu ma dau in vant dupa fructele de padure. Zmeura mi-e cea mai antipatica. Cred ca sunt si eu hipotensiva si ma tratez cu doua cescute, uneori chiar 3 de cafea pe zi.

Mihaeladm spunea...

Mihaeladr, e adevarat ca septembrie e aproape, insa nici nu banuiesti ce a ajuns planul acela al meu. :) Am sa scriu despre dilema majora in care am intrat din pricina lui.

Mihaeladm spunea...

Florin, cine vine la voi acolo si aude toate denumirile astea schimbate nu cred ca intelge nimic, fruct sau leguma, de parca v-ati referi la fructe teribil de exotice. :)
Altfel ... :)) cum sa se piarda coacazele in gradina ? :))

Mihaeladm spunea...

Lillee, se pare ca nessul e prea slab pentru hipotensionatele de noi ;)

Mihaeladm spunea...

Off, FJ13, sfatul tau e ideal, dar eu si familia mea suntem atat de departe de ideal ...
Nu stiu unde a mai gasit maica-mea coacaze acum, dar ca sa iti faci o idee, visine n-am ajuns sa mamanc nici macar o data anul asta!! Asta in conditiile in care le ador.
Deci ce sa mai zic despre agrise! :) Acum aud si de ele.
Multe sunt fructele astea de padure ! Si din cate stiu tare sanatoase.

Mihaeladm spunea...

Nice, sa nu-ti placa tie fructele de padure ?? Rar auzi asa ceva. :)
In schimb cu trei cesti de cafea ... aici parca mai stiu pe cineva cu doua cesti de ness pe zi. De fapt mai mult pe noapte, fiindca le beau dupa-amiaza. :)

Trimiteți un comentariu