Nu mi-s asa specie rara pe cat m-am crezut

vineri, 16 septembrie 2011

In ultimele zile mă ocup, la insistenţele iniţiale ale lui taică-miu, cu dezlegarea careurilor de Rebus.
Dar nu oricare, ci acela clasic, editat de Flacăra.
Iar dacă vi se pare treabă uşoară înseamnă că n-aţi mai dezlegat de ani de zile decât careuri din acelea mari ca pentru miopi şi banale ca pentru analfabeţi, numa' bune de trecut orele în tren.

N-o să vă dau exemple de definţii care mi-au pus mintea în patru direcţii, dar o să vă mărturisesc ce am aflat graţie unei astfel de definiţii rebusistice :
nici n-am ştiut că oamenii ca mine au atâta denumiri.

Ştiam că suntem mulţi, dar din câte ne indică dicţionarul de sinonime, mai suntem şi răspândiţi prin toată ţara. Deci se mai destramă un mit !

Pe scurt, aflaţi că termenul de leneş are următoarele sinonime :
indolent, puturos, trândav, trântor, (rar) somnoros, (înv. şi pop.) neharnic, (reg.) caniv, lenos, zăcaş, (Mold.) duglan, dugliş, lainic, (prin Olt.) sanchiu, (Transilv. şi Bucov.) trând, (înv.) lenevos, tanduriu.

Da' remarcaţi că leneşii sunt o specie orgolioasă : au muncit ceva ca să inventeze toate sinonimele astea pentru ei !

7 comentarii:

Aliceee Traveler spunea...

Cateva le stiam, totusi sunt cam multe, am sa ma uit in dictionar sa vad harnicii cate sinonime au :)

Unknown spunea...

oamenii ca tine si ca mine;)

Fetita Junglei13 spunea...

Ce dor i-am dus integramei de la Flacara,de acasa,cand am fost la Radauti.Am uitat-o acasa si pana sa plec cineva mi-a cumparat o alta,in maxim 15 minute,jur ca am facut-o pe toata,vaaaaiii ce m-am enervat,vroiam ceva ca sa imi pun creierii la incins,dar n-a fost sa fie,dar azi reasezand la locul lor obiectele prin casa,mi-am luat o pauza,am facut jumate d eintegrama si un sudoku si mi-am pregatit-o pentru in seara asta.

Lillee spunea...

Se pare ca lenesii nu-s chiar atat de lenesi. Stiam eu, ha. Era doar o halucinatie. muhahahaha. Sunt salvata!!!
Dai si mie un pahar cu apa? :D

Unknown spunea...

Trăiască Sudoku!

aditza spunea...

In sfarsit Mihaela ti-ai dat cuvantul care te caracterizeaza pe blog. Bag seama ca vrei sa ma intreci la sinceritate. Iti dai seama ca o sa fii o lenesa sincera?

Nice spunea...

Sunt tare funny regionalismele alea. Oare chiar se mai folosesc?

Trimiteți un comentariu