Cum de plac barbatii blondele. Orice blonda !

miercuri, 8 februarie 2012

Acum vreo câţiva ani, pe vremea când citeam un pic de psihologie (între timp m-am lăsat), am dat peste o teorie interesantă. Să nu mă întrebaţi de numele autorilor sau anul studiului, nu le mai ştiu, dar ideea de bază consta în explicaţia preferinţei pentru blonde.

Preferinţă nu doar a domnilor de altfel. (chiar şi eu când eram mică vroiam să mă vopsesc blondă. mi-a trecut de mult).
(articolul ăsta e pentru Aditza în special, ştie el de ce).

Cercetătorii îşi desfăşuraseră studiul pe o grămadă de bebeluşi.
Şi descoperiseră că majoritatea râdeau şi gângureau când o femeie blondă îi lua în braţe,
şi începeau să scâncească sau cel puţin nu mai râdeau când o brunetă îi ridica.

Concluzionau atunci cercetătorii că fiinţa umană  preferă persoanele blonde fiindcă îi inspiră căldură, sensibilitate, în detrimentul persoanelor brunete ce actualizează o senzaţie de agresivitate, de răceală, de distanţă.

No aşa se face că astăzi întâlneşti atâţi bărbaţi de ar pupăci-o pe Sharapova şi atât de puţini care ţi-ar numi-o pe Catherine Zeta-Jones drept una din cele mai frumoase femei de azi.

Eu personal o prefer pe Zeta-Jones. Sau pe Naomi, plusez contra blondelor chiar, din câte se vede.

Acum sunt curioasă cum îşi explică bărbaţii preferinţa.

11 comentarii:

Anonim spunea...

Nah, ca mie imi plac brunetele! :)) De cand ma stiu. Cand eram mic gemeam dupa Pamela din Dallas, imi place grozav Liv Tyler (mai ales cand am vazut-o jucand pe Arwen Undomiel in Lord of the Rings), Catherine Zeta-Jones, si Angelina Jolie (cand nu e blonda :D). Si nu, nu-i vreo treaba Frudiana. Mama e blonda. Tata e blond. Eu-s blond. Bunicii sunt blonzi :D. Si...sotia mea e bruneta. Nici nu vad blondele. Sunt vreo 2-3 pe care le gasesc dragute foc, Cate Blanchett (e traznet), Nicolle Kidman si Iulia Timoshenko (fosta premiera a ukrainei), dar efectiv le numar pe degetele de la o mana.
Cum explic ca-mi plac brunetele? Pai par mai tinere, contrastul dintre fata si par e mai bun si imi inchipui ca fenotipurile diferite se atrag. De ce se atrag? Pai cred ca e genetica de vina. Adica te simti atras de cineva foarte diferit de tine ca sa se mai amestece genele. Prin aceeasi prisma cred ca barbatii mici si bruneti din Sudul Europei, inclusiv Romania, sunt atrasi de blonde inalte.
Vladimir

waven spunea...

Șocant dar, în toți anii care mi-au trecut printre degete nu am întâlnit decât o blondă care să-mi placă. Cu greu și abia acum, de curând. Da, nu chiar tuturor le plac blondele :)

aditza spunea...

Cred ca esti pe langa subiect Mihaela, desi noi barbatii tinem partea Brunetelor. Mie imi plac brunetele si se si explica poate prin faptul ca cele 4 prietene pe care le-am avut au fost brunete si mai mult decat satene la origini. Ca i-am luat partea Marioarei Sharapova, este partea a doua, la urma urmei ea nu este blonda natural.

Anonim spunea...

Mihaela, eu sunt o femeie bruneta, dar am observat ca atunci cand copiii mici se uita la mine nu se incrunta ci se bucura...

nu mi se pare bun studiul deoarece eu cred ca copiilor le plac persoanele cu chip bland si tineresc indiferent de culoarea parului.

Anonim spunea...

Uite asta explica tot. TOT:
http://www.youtube.com/watch?v=AjWjHPFCnAM&feature=related

Rudolph Aspirant spunea...

Mie mi-a fost lene sa citesc tot articolul asta, dar cred ca sursa e reputabila, deci poate fi un articol posibil informativ, desi din primul paragraf am impresia ce e de nivel speculativ, deci, desigur, nu trebuie crezut ad litteram, doar asa la nivel de posibila opinie ceva mai informata, http://www.guardian.co.uk/science/2010/jun/04/men-blonde-women-attractive

Rudolph Aspirant spunea...

Eu, inainte de a ma muta in Norvegia, efectiv aveam groaza fata de persoanele cu par roscat. Aici nu sunt real prea multe, de fapt aproape de loc, majoritatea norvegienilor fiind ori blonzi ori bruneti, (insa, acestia din urma, cu pielea alba, si cu parul corporal deschis la culoare, ca mierea), dar se mai intalnesc din loc in loc barbati cu par blonziu cu nuante de roscat in loc sa fie blond inchis, ca la majoritatea, (femei apropae de loc, ele fiind ori blonde blond deschis, ori brunete brunete, dar, cum am zis, cu pielea alba). Totodata aici e moda ca lumea, atat barbati cat si femei, sa se rada pe corp cam de tot peste tot.

Rudolph Aspirant spunea...

Voiam sa zic ca am remarcat ca recent am inceput sa ma mai desenzitizez din ce in ce mai mult la groaza pe care o resimteam initial fata de persoanele cu parul roscat natural. Chiar ieri, ma uitam la TV si am vazut o femeie cu par roscat roscat si pielea alba alba, cam cum il au unele persoane din Scotia, si chiar mi s-a parut draguta, insa avea si fata total neamenintatoare, (pt mine), aproape de copil, (ca pe mine in general ma ingrozesc femeile de varsta mijlocie indiferent de culoarea parului, daca nu au aer matern, adica daca nu au asa trasaturi rotunde si corpul mai rotunjit, mai moale, ca asa ma gandesc ca sunt mame, si nu mai mi-e asa de frica de ele !)

Plus chiar ultimul tip de care m-am indragostit are par blond spre roscat, ceea ce nu as fi crezut niciodata posibil sa se intample vreodata inainte de a fi plecat din Romania...dar si asta, e oarecum mai tanar decat mine, si are aer total neamenintator, f blajin. Zau, daca se apropie altcineva cu par roscat de mine care sa arate asa mai razboinic, eu personal o iau la goana din loc cat ai zice peste, nu mai stiu sa aflu cine e si ce invarte pe acolo, in orice caz plec ochii in pamant imediat !

Rudolph Aspirant spunea...

In orice caz, eu ma simt mult mai in largul meu fata de barbatii cu par inchis la culoare. Efectiv nu mi-e frica, (decat, desigur, daca au vreun comportament mai neobisnuit de tip agresiv), si chiar simt ca mi se relaxeaza corpul. Fata de cei cu parul ff deschis stau mai "la atentie", sa o iau la goana, daca e cazul ! De cei cu par blond mai inchis nu mi-e asa de frica.

Cred ca sunt niste idiosincrazii personale, cine stie, poate ca au si o afinitate de tip genetic la baza re atractie sexuala, deoarece, dupa parerea mea, creierul uman functioneaza cam tot pe aceleasi baze principiale re atractie sexuala in sens reproductiv, chiar daca "traficul" e la un moment dat redirectionat prin cine stie ce circuite mai aiurea la gay, naiba stie...la sens de misto eu o data ziceam ca circuitul atractiei sexuale la baietii heterosexuali seamana mai mult cu circuitul de curse de masini Bugatti din Le Mans, iar la baietii gai cu ala Eurospeedway Lausitz !

http://en.wikipedia.org/wiki/Circuit_Bugatti

http://en.wikipedia.org/wiki/EuroSpeedway_Lausitz

Rudolph Aspirant spunea...

Pe mine Nicole Kidman sau chiar Pamela Anderson ma sperie MULT mai mult decat Demi Moore chiar si din GI Jane ! Blondele fatale de tip Faye Dunaway, Kathleen Turner, Lauren Bacall, Sharon Stone, (care alea chiar sunt in stare sa te omoare !), sau uneri chiar cele de tip "CEO executive" mai atletice ca d-na Katherine Hepburn sau d-na Glenn Close cred ca sunt de tipul care ma ingrozesc cel mai tare ! D-na Ingrid Bergman si d-na Marilyn Monroe reprezinta mari exceptii deoarece au trasaturi faciale mai rotunde, mult mai linistitoare.

Iar d-na Rita Hayworth, care era ceva mai roscata, chiar cred ca reprezinta un tip de persona fata de care am atat atractie, mai mult in sens de admiratie nemasurata decat posibil sexuala, dar si teama efectiv de nivel superstitios in acelasi timp...aproape efectiv de nivel de posibil idol...daca as fi cultural ceva mai primitiv.

Anonim spunea...

cele mai multe lucruri spuse despre persoanele blonde sunt simple prejudecati subiective.Am dous fete adolescente:una blonda si una saten-inchis,aproape bruneta.Cea blonda e foarte inteligenta,temperamentala si sincera.Cea bruneta e blanda dar alunecoasa si cu rezultate mult mai slabe la scoala.Desi sunt frumusele amandoua cea bruneta are si a avut o gramada de iubiti/prieteni inca de mica pe cand cea blonda doar unul dupa care sufera inca si acum.

Trimiteți un comentariu