Si eu ca femeia : ieri nu, azi sunt de acord

vineri, 10 iunie 2011

Sau cum ajunge Ploiesti-ul precum Cluj-ul sau Timisoara

Carmaciului nostru i-o picat greu o idee, cum ca la prezentu-i mic, macar mare viitor sa aiba.
Iar carmaciul a ales de data asta calea clasica : sa ramana in istoria poporului prin modernizarea statului, asa cum ni se preda noua la scoala ca le-a reusit lui Cuza, lui Carol I.

Si hopa cu ideile de modernizare: micsoram dramatic numarul functionarimii, reducem, taiem, si alte variatiuni de castrare.
Iar ca sa nu se protesteze ca de creat totusi n-a construit nimic, ioteee, frumusete de idee : cream o noua impartire teritoriala a tarii.
Nu detaliez, ca nici carmaciul insusi probabil nu si-a definitivat detaliile planului : cate sa fie, cum sa se numeasca etc

Cert e ca eu eram impotriva ideii.
O data fiindca nu vad folosul unei astfel de masuri.
Si-apoi fiindca presimt muuulte costuri (de ceea ce e fara costuri tre' sa ne ferim, asa zice proverbul).

Iar in masura in care nu exista bani pentru trei domenii importante dupa capsorul meu - sanatate, siguranta si invatamant - da-o dracu' de alta trasare cu creta, ca-n interiorul noului desen realitatea tot aia ramane!

Cu motivul suplimentar de impotrivire ca unitatile administrative mai largi devin si prea vagi, prea distante fata de orgoliul locuitorului si prea impersonale - cum sa-mi mai dau eu seama de unde e Gheorghita ala din Mocofani regiunea Sud-Vest cand mi-o cere prietenia pe Facebook?

Eram deci clar contra ideii.
Pana cand am auzit azi intamplator un detaliu al planului : Ploiesti ar urma sa fie capitala regiunii Sud-sud sau cum or numi-o.

Ah, pai asa zi! Ploiesti capitala?
Atunci Sunt pentru.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu