Biserica Ortodoxa s-a laicizat la inscrisuri de Sfantul Ioan Botezatorul?

vineri, 24 iunie 2011

Ori râdeţi cu mine, ori de mine acum. Aveţi de ce. Fiindcă recunosc, nu pricep cum stă treaba cu textul din imaginea de mai jos. Dar poate sunt alţii mai informaţi decât mine şi au explicaţii.

Eu câteodată sunt mai conservatoare decât englezii. Sau, în cazul de faţă mai ortodoxă decât Patriarhul. Sau cel puţin decât tipograful.
Dar mă aştept ca într-un calendar religios să figureze semnificaţiile religioase ale zilei respective.

Astăzi, când am auzit că iarăşi e sărbătoare (parcă sunt cam dese în perioada asta) am vrut să verific pe net.
Şi-am citit ceea ce vedeţi şi voi mai jos - 24 iunie 2011 roşu pentru Drăgaică sau Sânzienele.
Mie mi se spusese că e Naşterea Sfâtului Ioan Botezătorul.

E drept că nu-s dusă la biserică şi că nu prea le am cu religiozităţile.
Drăgaica din câte ştiu e un obicei din popor. Sânzienele la fel.
Naşterea Botezătorului mi se pare a fi aspectul religios dintre cele trei.
Da' văd că Biserica noastră a trecut sub tăcere partea cu Naşterea şi a menţionat doar ritualurile laice.

Ce-au cu Ioan Botezătorul?
Mai mult decât atât, am verificat : Tăierea Capului aceluiaşi sfânt e trecută ca atare în calendar.

Biserica Ortodoxă celebrează doar tăierile? Cu naşterea e ruşine?
Sau e atât de tolerantă şi generoasă încât alege prin tragere la sorţi o serie de ritualuri laice care să înlocuiască sărbătorile religioase?
Dacă nu le trage la sorţi atunci susţinătorii tăierilor au manifestat pentru exclusivitate în calendar?

La Naşterea Domnului nu ar putea figura de pildă Tăierea Porcului?
V-am spus doar că nu mă pricep la astea, nu vă enervaţi, mai bine iluminaţi-mă.


Sursa imaginilor : http://www.crestinortodox.ro/calendar-ortodox/



7 comentarii:

Anonim spunea...

Cred ca este doar o greseala de redactare. Nu prea vad de ce ar face cineva asta, intentionat.

Geo spunea...

De fapt sarbatorile religioase au fost facute sa inlocuiasca vechile sarbatori pagane, care au mai ramas doar prin traditiile populare. Partea in care omul pre-crestin venera vechile zeitatile a fost inlocuita cu venerarea noi zeitati.

Lillee spunea...

Ce, iar a fost sarbatoare? :)) Habar n-am avut...

Mihaeladm spunea...

Geo, nu am vreo problema nici cu sarbatorile pagane. Asa cum bine ai spus tu, ele ar fi trebuit sa fie inlocuite de cele crestine. Dar vad ca n-au reusit asta nici in calendarul religios! :)

Lillee si eu am avut aceeasi reactie ! :)

Mihaeladm spunea...

Liviu, pe mine m-a mirat ca nimeni nu a supervizat redactarea. Nimeni din sfera Bisericii vreau sa zic.

Anonim spunea...

Anumite greseli de redactare mai trec.Presiunea timpului, oboseala isi spun cuvantul.

Mihaeladm spunea...

Liviu, tu incerci sa-mi spui finut ca sunt eu prea neintelegatoare. :)

Trimiteți un comentariu