Tu ce mi-ai fi replicat daca erai in locul lui?

joi, 16 iunie 2011

Sunt genul de om care tine la lucrurile sale. Si genul de om care tine si la ideea micilor intreprinzatori in dauna marilor concerne.

Asa ca in momentul in care mi s-au tocit sandalele m-am hotarat sa nu dau buzna la magazinele de incaltaminte din oras (adica toate acele dughene in care gasesti aceleasi cinci modele la acelasi pret, dar expuse in alta ordine).
Nu, m-am hotarat sa imi risc sandalele deteriorate pe mana unui cizmar.

Bun, asa ca vineri dimineata imi pun in punga repede perechea de sandale, repede fiindca ma grabea perspectiva ploii.
Trebuie sa va spun ca mie imi plac sandalele culoarea piciorului, asa incat am trei perechi aceeasi culoare.
Cand ajung la cizmar ii explic care e problema sandalelor. Cand sa le scot insa din punga am un atac de sange in obraji - le luasem pe cele bune.
Murmur frumos "am luat o alta pereche, data viitoare o sa aduc chiar si sandalele potrivite." Si ca sa nu fiu penibila de tot il intreb daca totusi poate sa le repare in baza simptomelor descrise de mine.

Peste cateva ore, in aceeasi zi, ma prezint din nou cu sandalele. De data asta cu cele bune, adica stricate.
De data asta am avut grija sa ma uit cu atentie cand le-am pus in punga.
Ba chiar m-am mai uitat o data in punga si pe drum, nu cumva intre timp sa se fi subtituit cu alta pereche.

Cand ajung la cizmar scot sandalele si astept sa-mi spuna cat ma costa si cand sa vin.
Nah, nu era sa o iau de la capat cu prezentarea, ca doar dimineata ii explicasem care-i problema.
Spre suprinderea mea cizmarul, cu o atitudine de profesionist si cu o discretie englezeasca, reactioneaza ca si cand nu m-ar mai fi vazut vreodata pana atunci :
"Da, ce doriti?".

Asa ati fi reactionat si voi? Ati fi trecut sub tacere zapaceala mea? Sau macar o ironie mi-ati fi inclus in pret?

Totusi, ca sa ma intelegeti mai bine, simt nevoia sa marturisesc si asta :
cele doua perechi de sandale de aceeasi culoare, ei bine, sunt chiar si acelasi model.

7 comentarii:

Lillee spunea...

Sigur era acelasi cizmar? Nu ai gresit locatia? :))

Mihaeladm spunea...

Eu cred ca era acelasi, dar acum ca mi-ai atras atentia ... sa merg sa-l intreb daca tot eu am fost de doua ori la el? :))

Fetita Junglei13 spunea...

Poate nu avea ţinere de minte.Că de văzut, cred că vedea bine.

Mihaeladm spunea...

FJ13, rad bine de intorsatura ta, ca la mine era invers - eu tinere de minte am avut, de vazut n-am vazut bine. :))

Lillee spunea...

:)) Da, du-te si intreaba-l. Sunt curioasa ce fata ar face...

Mihai Motrescu spunea...

cred ca era cizmarul din centrul vechi al Clujului,un om din alt timp,numai el putea fi atat de gentelman:)

Mihaeladm spunea...

Mihai, clujenii sunt oameni din alte timpuri si din alte aluaturi oricum. Mi-e asa de dor de orasul ala, de patru ani le promit prietenilor ca mai trec si eu pe-acolo ...

Trimiteți un comentariu