Pro sau contra aerului conditionat

luni, 6 iunie 2011

Astazi dimineata (era inca pana in pranz) am constatat ca troleele cele noi de second-hand (noi pentru Ploiesti, second-hand pentru lumea civilizata) au aer conditionat.

Nu stiam fiindca merg in general pe jos.
Dar constatatea mi-a displacut, desi stiu ca-s multi care considera prezenta aerului conditionat drept semn de igiena minima si civilizatie maxima. De parca s-ar fi nascut, ar fi crescut si lucrat numai in cladiri aer-conditionate dintotdeauna.

Eu una insa am o problema cu aerul conditionat. Imi place curentul natural, imi plac chiar si niste ventilatoare reduse.
Insa aerul conditionat nu-l suport, imi ofera doar probleme. Si stiu ca sunt multi in situatia mea.

Atat de mult ma deranja suvoiul de aer mult prea rece dupa trecerea direct de la soarele canicular incat am trait o experienta de ... iluzie logica sa-i spunem.
Cu aerul conditionat in ureche, cum stateam proptita in stanga in troleul prea aglomerat, vad ca trecem pe langa o echipa de muncitori si remarc cum unuia ii flutura vesta.
Si-atunci fix cat sa ma enervez pe motiv de "ie-te nene cat de tare e dat aerul asta conditionat, ca-i flutura pana si muncitorului de-afara hainele".

Dupa momentul asta a urmat o zi lunga.
Si culmea, abia apoi am umblat cu capul prin soare cateva ore.

9 comentarii:

Fetita Junglei13 spunea...

Contra.
Si intotdeauna ceva pe cap (o basma,o palarie,o sapca),pentru ca eu si Marele Blond avem o probelma,mai mare,decat am eu si AC-ul.

waven spunea...

Pro absolut. Singura problemă pe care-o resimt la AC-ul de pe la noi (magazine, localuri, trolee) este agresivitatea acestuia. Prin ţările civilizate AC-ul oferă, de obicei, doar confortul şi răcoarea pentru care a fost inventat.

Irina spunea...

:)) Oricum este complet ineficient AC-ul in autobuze, pe timp de vara. Cred ca e pus numai ca sa justifice consumul de benzina. Cat despre AC in alte parti, total contra, pentru ca am ramas subreda de la unul de la munca si nu suport sa ies de la ghetarie la arsita.

Lillee spunea...

In general sunt pro dar numai in incaperile unde stai ceva timp. In autobuze mi se pare o mare tampenie. Ba chiar poate fi daunator sa faci schimbari atat de bruste de temperatura...

Mihaeladm spunea...

Interesant cum parerile sunt in general contra unui aer conditionat prea puternic, insa tot nu tine nimeni cont de asta. Desi banuiesc ca are mai multe trepte din care se poate alege.

Mihaeladm spunea...

Waven, chiar m-ai facut curioasa de felul in care m-as impaca (sau nu) cu aerul conditionat setat decent din strainatate.

Mihaeladm spunea...

Irina, total de acord cu tine in privinta asta.

waven spunea...

Exercițiu de imaginație: alergi la 40+ de grade dornic să bifezi de pe listă și biserica aia și muzeul celălalt și magazinele alea pline samd. Observi că de fiecare dată când intri undeva, te întâmpină o perdea de aer rece la intrare apoi un aer respirabil, răcoros și plăcut înăuntru. Și deși n-ai mai vrea să ieși, știi că trebuie săo faci pentru a bifa lista de mai sus.
Uneori, te mai urci într-un autobuz sau metro și atmosfera răcoroasă te învăluie din nou. Nu știi exact de unde vine știi doar să-i mulțumești c-o face.
Sau aș spune cum este cu un AC centralizat într-o clădire deșteaptă (cum vezi prin filme că se aleargă ăia prin tunelele de aerisire) dar asta devine prea job related și mă ia cu rece :D

Mihaeladm spunea...

Waven, asta mi se pare fenomenal ! Ma refer la faptul ca subiectele sau chiar tangentele cu job-ul devin pentru tine substitute de aer conditionat. :)
La mine e mare problema cu frigul, cred ca aerul racoros il resimt precum ger, de-asta sunt mai degraba speriata de perspectiva pneuomoniei decat incantata de racorire.

Trimiteți un comentariu