Curs de civiliza...re pentru romani

marți, 8 mai 2012

Nu ştiu câţi dintre voi folosesc mijloacele de transport în comun, dar vă pot asigura că oferă momente mult mai interesante decât mersul cu maşina personală.

Eu folosesc în mod cotidian autobuzele, dar nu de hibele regiei de transport am a mă plânge.
Ci de lumea care le populează. Adică tocmai concitadinii mei, fir-ar să fie.

Toate autobuzele, indiferent de traseu sau de oră, îs destul de aglomerate în Ploieşti.
Iar a coborî din ele a ajuns o adevărată aventură : toţi pensionarii ce vor să urce stau fix în dreptul uşilor, nu ar aştepta în lateral să coboare pasagerii nici să-i pişti cu ceară.

Nu-i interesează cum coboară lumea din autobuz, ei vor să dea buzna, deci n-au vreme de maniere englezeşti.
Măcar că sunt subţirică şi mă strecor uşor printre neliniştiţii ăştia, dar tot mă nimereşte câteodată o poftă nebună să nu mă mai pliez eu după firul de spaţiu liber, ci să-i calc direct pe picioare.
Mai ştii?, poate chiar asta aşteaptă. Din nostalgiile cozilor de odinioară .

8 comentarii:

raul rual spunea...

cobori la ultima, si te intorci pe jos, e vara, aer curat...

Mihaeladm spunea...

:)) Raul, peste o luna (cand mi se termina abonamentul) am de gand sa recurg la mersul pe jos.
Daca n-as fi constransa de timp chiar as aplica solutia ta, fiindca ma si amuza, imi si place. ;)

raul rual spunea...

o bicicleta poate?

Mihaeladm spunea...

Anul trecut am fost la o saptamana distanta de a-mi lua bicicleta mult dorita. Dar mi-am stricat aparatul foto ... si-acum imi imaginez ca port la gat o bicicleta, nu un aparat foto. :))

Nice spunea...

Dar nu doar pensionarii procedeaza astfel, Mihaela, ci si ceilalti calatori. Este valabil si pentru metrou. Eu circul cu ambele spre serviciu si intampin aceasta problema spinoasa. E destul de dificil sa razbesti printre oameni in ziua de azi. La propriu si la figurat.

Zodrac spunea...

Avem o placere enorma de a sta la coada si a ne inghesui, ca natiune. Cat despre pensionarii care se plimba gratis cu mijloacele de transport in comun, numai de bine.

Mihaeladm spunea...

Nice, tu ai dreptate. Doar ca la figurat inteleg sa fie greu de strabatut printre oameni. Dar la propriu? Ce te costa sa stai in lateral frumos si sa ne suim civilizat in mijloacele de transport? Nu pierzi nimic, ba chiar castigi ceva spatiu elementar, nu te freci de toata lumea. Deci aici nu gasesc scuza nimanui, tanar sau batran.
Doar ca la noi, in Ploiesti, te ciocnesti de multi pensionari la orele diminetii, de-asta i-am mentionat pe ei, ca se grabesc nu se stie unde in permanenta.

Mihaeladm spunea...

Zodrac, poate ca si cozile alea stupide la promotii de tigai sau maturi sa fie parte ale simptomului asta de care spui tu : al placerii de a se inghesui la romani. :(

Trimiteți un comentariu